A kisvárdai Városháza épületével egy időben adták át Nyíregyháza és Tiszalök után Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében harmadikként, a kisvárdai Kormányablakot.
A kormányablakok megnyitása a kormány közigazgatási reformjának utolsó lépése, ami lehetővé teszi, hogy az állampolgárok a lakóhelyükhöz legközelebb tudják intézni államigazgatással kapcsolatos ügyeiket.
Dr. Vinnai Győző ünnepi köszöntőjében elmondta: „Ebben a megújuló rendszerben, mától itt, Kisvárdán is, az állam és az állampolgár partneri viszonyban van egymással. Az ügy ura valójában a polgár, nem az ügyintéző, akinek viszont a legmagasabb színvonalon és legnagyobb alázattal kell szolgálnia a hozzá fordulók ügyeit.” A kormánymegbízott elmondta továbbá, hogy a kormányablak abban is új fejezetét jelenti a magyar, azon belül a kisvárdai közigazgatásnak, hogy sokkal udvariasabb, körültekintőbb és jobb kedélyű kiszolgálásban lesz része az állampolgároknak, mint amilyen eddig volt.
Dr. Deák Rita, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a kormányablakok fizikai kialakításával összefüggő feladatok ellátásáért felelős miniszteri biztosa az országos kormányablak hálózat bővítésének újabb állomásaként köszöntője után hivatalosan is átadta az ügyfelek és a dolgozók részére a kisvárdai Kormányablakot.
A nemzeti színű szalagot dr. Lázár János miniszterelnökséget vezető államtitkár, dr. Deák Rita miniszteri biztos asszony, dr. Seszták Miklós országgyűlési képviselő és dr. Vinnai Győző kormánymegbízott vágták el.
„Az új integrált ügyfélszolgálaton a kormányablak ügykörön kívül okmányirodai ügyeket – mint például személyi okmányok, forgalmi engedély kiállítása, cseréje stb. – is itt lehet intézni. Így több mint 200 ügyfajtában tudnak segítséget nyújtani a kisvárdai Kormányablakban az ügyfélszolgálati ügyintézők.” - tájékoztatott Bogáti János, a Kisvárdai Járási Hivatal hivatalvezető-helyettese.
2014. február 14-től, minden állampolgár számára a hét öt napján, hétfőtől péntekig, reggel nyolc órától este nyolc óráig elérhető az ügyintézés a kisvárdai kormányablakban.
Az új rendszer kialakításával nem csak az ügyintézési idő és az ügyfajták bővültek, hanem egy országosan egységes arculattal, jól képzett munkatársakkal olyan színvonalas szolgáltatást alakítottak ki, mely segíthet az állam és az állampolgárok közötti bizalom helyreállításában is.
Az integrált kormányzati ügyfélszolgálatok arculatát egy fiatal magyar dizájnerekből álló csoport tervezte meg a logótól a bútorzati koncepción át a dolgozók egyenruhájáig.
Durucz Gabi