A pénzügyi tudatosság fejlesztése kiemelt feladat volt a Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium 10. a osztály földrajz tanulmányai során.
A gazdaság és pénz világáról fontos volt az ismeretszerzés, mert nélkülözhetetlen a tanulók sikeres társadalmi, gazdasági szerepvállalásához, felnőtt életük eredményességét biztosító gazdasági jellegű döntések meghozatalához, a változó környezethez való alkalmazkodási készségük formálásához, korunk súlyos problémáira választ kereső felelős magatartásukhoz.
A tanulók az órán szerzett ismereteiket hasznosítva készítették el a Pénzed a kezedben című munkafüzetet. Az osztály tanulói egy-egy oldalnyi feladatot készítettek, majd társaik lektorálták. A munkafüzet pénzügyi témáit a tanulók önállóan választották ki, majd a következő témakörök köré szerkesztették egységes keretbe: pénzügyi fogalmak, valuta és deviza, az infláció, vállalkozás, értékpapírok, fizetőeszközök, befektetések, adórendszer, költségvetés, megtakarítások, háztartási pénzügyek.
A folyamat során a pénzügyi ismeretek bővítése mellett számos lehetőség nyílt a tanulók digitális kompetenciáinak elmélyítésétre. A program nagy része az online időszakban eredményesen alkalmazott módszereket és digitális alkalmazásokat hasznosították a napi munkába integrálva. A projekt IKT-és internet alapú szervezést igényelt. A tanulók a digitális formákat már napi rutinfeladatként voltak képesek használni. Számos olyan alkalmazást megismertek, amelyeket a mindennapi életben is használni tudnak majd.
A munkafüzet szerkesztését Almási Dorina végezte el, a munkáját Nyírlaki Dominika segítette. Tanáraik: Nyakóné Kántor Mária és Baksa Gábor, az ELTE történelem-földrajz szakos végzős tanárjelöltje.
A projekt az NTP-INNOV-22-0253 Pénzügyi tudatosság a XXI. században című projekt keretében valósult meg.