Minden pedagógus, sőt, még a szülők dolga is, hogy felkeltsék és fenntartsák az érdeklődést a tanulandó dolgok iránt. Ehhez ma már újabb és újabb kreatív módszereket kell találni, aminek egyik zseniális példája: az „okos lépcsők”.
Nevezetes évszámok, idegen nyelvi nyelvtan, számtanpéldák, szorzótábla, híres emberek születési,-és halálozási dátuma, híres idézetek, vagy éppen a helyesírás......mind-mind olyan megtanulandó dolgok, amiket sokszor inkább bemagolunk, de mindenképpen többször kell ismételgetünk ahhoz, hogy ha álmunkból felkeltenek, akkor is kapásból tudjuk.
Ezt a gondolatmenetet kiválóan alátámasztja az a tanulásra ösztönző, játékos és nem mellesleg igen mutatós megoldás, amit immáron több iskolában is megvalósítottak, Magyarországon és külföldön egyaránt.
És már Kisvárdán is! Ez év szeptemberétől, a Vári Emil Általános Iskola lépcsőin járva játékosan, kreatívan tanulhatnak a diákok!
„Először még 2017-ben, egyik pedagógusunk, Tercza Zsolt vetette fel az úgynevezett „okos lépcsők” ötletét iskolánkban, amivel két évvel később egyik szülőnk, Budáné Aros Judit is megkeresett minket.” - kezdte a váris-lépcsők elkészültének bemutatását Pokol Miklós.
Az iskola igazgatója elmondta, hogy Tercza Zsolt diákönkormányzatot segítő pedagógusnak köszönhetően alakult ki a végső elképzelés, hogy az iskola arculatát, valamint a hétköznapi élet „varázsszavait”, továbbá a történelem fontosabb eseményeit kellene ezeken a lépcsőkön megjeleníteni. Közben az iskola megszépült, modern és korszerű formát kapott és már a pedagógusközösség is egyre jobban támogatta a lépcsők felöltöztetését.
2019. szeptemberében, Budáné Aros Judit szülő finanszírozásával és Dienesné Oláh Eszter kivitelezésével a négy lépcsősor „okos” lett: a magyar és egyetemes történelem évszámai, angol rendhagyó igék,a matematika világából különböző szabályok, a negyedik lépcsőn pedig a mindennapi élet „varázsszavait” jelenítik meg.
„Pedagógusaink azokat az igéket, matematikai képleteket és évszámokat ragadták ki tantárgyukból, melyek memorizálása, illetve elsajátításuk lényeges. A mindennapi gyakorlat azt mutatja, hogy az „okos lépcsők” segítik a vizuális tanulást és persze jól is mutatnak” - zárta szavait Pokol Miklós hozzátéve: „Köszönjük a munkaközösségeknek, Tercza Zsolt pedagógusnak, Budáné Aros Judit szülőnek a támogatását, valamint a kivitelezőnek magát a megvalósítást!”
A váris „okos lépcsők” reméljük más kisvárdai iskolát is motiválnak
az ilyen ötletes megoldások bevezetésére.
- Durucz Gabi -
fotók: Szabó Sándor