Kisvárda számos hírességre lehet már büszke, a kultúra, a művészet, a sport, a tudomány világából. Városunk viszont azon kevés magyar települések egyike, amely világhírű divattervezővel is büszkélkedhet, Tokai Dóra személyében.
Dórával a napokban a Billionare szerkesztője készített interjút:
Kíváncsi vagy mit viselnek a dollármilliárdos arab sejkek,
vagy a monaco-i kaszinók vendégei?
Úgy tűnik, TOKAI DÓRA megtalálta az Elit szívéhez vezető kulcsot!
A fiatal tervezőnő, a D’Ora Tokai márka alapítója és tervezője, Tokai Dóra hazánkban kevéssé ismert, de a ha egy külföldi Billionaire barátainknak szóló eseményen megpendítjük a nevét, egészen biztosan többen elismerően felkapják majd a fejüket. A mindig mosolygós Dóri napirendje eléggé sűrű, de ennek ellenére sikerült elcsípnünk egy rövid interjúra, hogy adjon pár hasznos tanácsot a leendő Billionaire-eknek!
Kíváncsiak voltunk rá, hogy a kreativitás és a tehetség veleszületett dolog-e vagy pedig igenis tanulható és fejleszthető:
“Először állatorvos, majd festőművész szerettem volna lenni, voltak önálló kiállításaim is tinikoromban. Majd az egyetemen építészettel és belsőépítészettel kapcsolatos mérnöki tanulmányokat végeztem és később belsőépítészként is helyezkedtem el. A divattervezés, mint hasonlóan kreatív terület csak ezután kezdett el érdekelni, először csak hobby szinten. Majd mikor komolyan elszántam magam, akkor Monacoba költöztem, és elvégeztem egy MBA képzést luxus szolgáltatásokra és termékekre szakosodva. Ezzel egy időben pedig megalapítottam a cégem, a D’Ora Tokai-t.”
Ne higgyük azt, hogy itt véget is ér a történet, mivel Dóri is tudja, hogy mennyire fontos a tanulás, a fejlődés:
“Szeretem a változatosságot, és minden kreatív témában otthon érzem magam. Tavaly a divatcégen túl, alapítottam egy kortárs művészeti platformot Dubaiban a közel-keleti kulturális nyitottság és elfogadás jegyében, a neve NeoJamal.”
A designer, idejét megosztva Monaco-ban és Dubai-ban is otthon érzi magát:
“Monaco egy pici gyöngyszem a nagyvilágban. Rendkívül exkluzív, nehéz ott letelepedni vagy akár céget alapítani, amely több, mint egy éves procedúrát jelent! Mindezek ellenére azért választottam Monacot, mert nem vagyok sem francia, sem olasz, sem angol, amely kultúrákban a divat gyökerezik, Monaco pedig egy kozmopolita ország, amely híres a fényűző életvitelről, a luxusról, a kaszinókról, superyachtok-ról és a Grand Pix-ről. A helyiek büszkék arra, amit elértek, tehetősek és ez látszik az életvitelükön is. Külső szemlélőként érdekesnek tűnik ez az életforma is, de én inkább egy boldogságban-szeretetben-valódi értékekben gazdag életre vágyom, amit azt hiszem, sportkocsik és yacht-ok nélkül is megtudok valósítani.”
“Az időm nagy részét viszont Dubaiban töltöm a férjemmel és a kutyáimmal. Üzleti szempontból érdekes piac, rengeteg a lehetőség és ráadásul a helyiek szeretik a divatot, a luxust és ismerik Monacot is. Az emirátusok lakói gyakran töltik a nyarat a francia riviérán, az autóikkal és házi kedvenceikkel együtt, amely néha egy leopárdot jelent. Itt kapcsolódik össze szorosan a két piac.”
Eleinte úgy gondoltam, kihívás lesz Dubai-ban, a férfias arab kultúrában, nőként érvényesülni. Majd rájöttem, hogy milyen „tökösek” az arab nők! Van személyiségük, akaraterejük, és pláne az Emirátusokban nagyon keményen dolgoznak! Az is érdekes és követendő példa, hogy a nők tiszta szívvel támogatják egymást az üzleti életben. Azoknak, akikkel együtt dolgozom, a 95 százalékuk szintén nő!
Egészen más a Közel-Kelet, mint ahogyan azt a nyugati média tálalja. Pont azért hoztam létre a NeoJamal-t, hogy népszerűsítsem ezáltal a kortárs arab kultúrát. Így nagy örömmel tölt el, hogy az érdeklődők több mint fele európai és amerikai. Látszik, hogy a művészet nem ismer határokat!”
Kizárólag megrendelésre készülő, egyedi darabjaival a valódi luxusfogyasztást igyekszik kielégíteni: “Leginkább királyi családok tagjai, nemesemberek és az üzleti elit krémje vásárol nálunk. Az igazán kifinomult ízléssel rendelkező emberek kerülik a „standard” luxustermékeket, amelyek gyártósoron készülnek, és milliós példányszámban kerülnek a boltokba. Egyrészt ezek az emberek tisztában vannak azzal, hogy az igazi luxustermék nem tömegtermék, másrészt a valódi luxuscikkek anno kézzel, megrendelésre készültek. Pont itt jövünk mi a képbe!
A Mundu krokodil táskánk például kizárólag egyedi megrendelésre készül. A kért színt, gyöngyöket és nemesfémeket kombinálva kidolgozzuk a lehetséges designokat valósághű képek formájában. Miután az ügyfél kiválasztotta a végleges designt, a táska Milano-ban kézzel készül el. Egyetlen olasz mesterember készíti, aki egy életen át tökéletesítette a szakmai tudását. Minden egyes termék egyedi, a designon túl a táska belsejében egy arany plakettbe véssük a tulajdonos nevét és a táska sorszámát.”
Egy kis exkluzív betekintés a tavaszi kollekció színfalai mögé:
“Idén tavasszal leginkább virágokra és a fehér-fekete páros újszerű kombinációira számíthattok. A kollekciót, Monaco palotája és motorkultúrája inspirálta. A klasszikus autókat nagyon szeretem. Anno csakúgy, mint most a táskáink, megrendelésre és mesteremberek keze által készültek, van lelkük és történetük. A design összességében ugyanaz volt, de a bőr színe, varrása, a faberakás és egyéb finom részletek tükrözték a tulajdonos ízlését. Ezentúl a szabadság, a siker jelképei voltak és a legmodernebb technológiával készültek. Mi is ezeket az értékeket képviseljük a D’Ora Tokai-nál.”
Dóri a hétköznapokon is mindig a saját stílusának megfelelő öltözéket viseli és ezt javasolja másoknak is:
“Rendezvényeken és a fontosabb üzleti találkozókon általában D’Ora Tokai-ban jelenek meg. Máskor fekete skinny jeanst, pólót és elegánsabb sportcipőt viselek, például gyöngyöset vagy kígyómintásat.
Másoknak is azt tanácsolom, hogy legyenek hűek önmagukhoz és öltözzenek az életvitelüknek és személyiségüknek megfelelően. Egy jól megválasztott ruha vagy kiegészítő egyaránt öltözteti a testet és a lelket is! “
Végezetül megkértük a fiatal tervezőt, hogy adjon egy hasznos tanácsot a fiatal feltörekvőknek,
akik hasonlóan nagyszabású célokat tűztek ki maguk elé: