Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Kisvárdai Tagintézménye

pedszak

4600 Kisvárda, Szent László u. 42.

Tel./Fax: 45/500-027

e-mail: kvnevtan@gmail.com

web: kvnevtan.fw.hu

A Magyar Köztársaság nemzetközi szerződésben, a gyermekek jogairól szóló egyezményben arra vállalt kötelezettséget, hogy biztosítja minden testi, érzékszervi, értelmi, beszéd- és más fogyatékos, valamint a személyiségfejlődésben gátolt, beilleszkedési, kommunikációs zavarokkal küzdő gyermekek részére a szükséges iskoláztatás, illetőleg a minél teljesebb emberi élethez szükséges rehabilitációs, fejlesztő foglalkozások feltételeinek megteremtését. A feltételek közé tartozik annak az intézményrendszernek (pedagógiai szakszolgálatoknak) a fenntartása és működtetése, amely kiegészíti az óvodákban és iskolákban folyó oktató-nevelő munkát.

A pedagógiai szakszolgálat feladadatkörébe tartozik​:

​                                    -   gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozás

                                    -   fejlesztő nevelés

                                    -   szakértői bizottsági tevékenység

                                    -   nevelési tanácsadás

                                    -   logopédiai ellátás

                                    -   konduktív pedagógiai ellátás

                                    -   gyógytestnevelés

                                    -   iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás koordinálása

                                    -   kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása

Az intézmény​ alaptevékenységét és működését a 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről​ és a ​15/2013. (II. 26.) EMMI​ rendelet ​alapján​ folytatja.

 

NYÁRI NYITVATARTÁS

7-13 óráig

 

Intézményünk nyitva tartása a 2011. évi CXC törvény alapján folyamatos

Időpont Ügyeletes
06.27-07.01

pszichológus: Kovács Tamás

logopédus: Lénártné Kaczur Laura

07.04-07.08

gyógypedagógus: Szaniszlóné Veress Katalin

gyógytestnevelő: Rinkó Ágnes

07.11-07.15

gyógypedagógus: Varga Józsefné

fejlesztő pedagógus: Zsenyei Valéria

07.18-07.22

logopédus: Ónadi Bálintné

fejlesztő pedagógus: Oláhné Fucsku Krisztina

07.25-07.29

gyógypedagógus: Malmosné Takács Ágnes

logopédus: Kovács Attiláné

08.01-08.05 Himicsné Papik Gabriella igazgató
08.08-08.12

pszichológus: Vass Katalin

logopédus: Korbácsné Leleszi Erika

08.15-08.19 Himicsné Papik Gabriella igazgató
08.22-08.26

fejlesztő pedagógus: Eszterhai Emese

logopédus: Kocsiné Nyiscsák Emma

Az ügyeleti időpontok nem, viszont a szakemberek változhatnak.

                                                                                  Himicsné Papik Gabriella

                                                                                                 igazgató

Kisvárdai Weiner Leó Alapfokú Művészeti Iskola

4600 Kisvárda, Szent László u. 42/A.

Tel. 45/506-124

Honlap: https://weiner-kisvarda.edu.hu/

E-mail: weinermuvisk@gmail.com

Intézményvezető: Komár Lívia

weiner 1

A Kisvárdai Weiner Leó Alapfokú Művészeti Iskola meghatározó szerepet játszik a város és a régió kulturális életében, immár több mint hat évtizede. Az intézmény az 1959/60-as tanévben kezdte meg működését, kezdetben csupán három hangszeres képzéssel. Az alapítás óta eltelt évek során az iskola folyamatosan bővült, mind a képzési kínálatát, mind a közösségi szerepvállalását tekintve.

Folyamatos bővülés és hangszeres képzés

A kezdetekben az iskola főként a klasszikus zenei képzésre koncentrált, azonban az évek során egyre több hangszer oktatására nyílt lehetőség. A városba érkező különféle hangszereken oktató tanárok szakértelmét, mára hegedű, cselló, zongora, furulya, fuvola, klarinét, rézfúvós- és ütőhangszerek, gitár, magánének valamint népi hangszerek is szerepelnek az oktatott tantárgyak között. Ez a sokszínűség lehetővé teszi, hogy a tanulók a saját érdeklődésüknek és tehetségüknek megfelelően válasszanak hangszert, és mélyebb zenei ismereteket szerezzenek.

weiner 4Agárdiweiner 16weiner 15

A művészeti ágak bővítése

A 2000/2001-es tanév jelentős mérföldkövet jelentett az iskola történetében, ekkor alakult át az intézmény négy művészeti ágat felölelő művészeti iskolává. Bár az évek során a tevékenység három művészeti ágra szűkült – zeneművészet, képzőművészet és színművészet –, az iskola továbbra is sokrétű képzési lehetőségeket kínál. Minden tanszakon szakképzett pedagógusok oktatják a művészetek iránt érdeklődő tanulókat. Az oktatás a székhelyen kívül több telephelyen is zajlik, biztosítva, hogy a környező települések fiataljai is hozzáférhessenek a művészeti képzéshez.

Az iskola helyi szerepe és közösségi jelenléte

A Weiner iskola kezdettől fogva aktívan részt vesz Kisvárda kulturális életében. Az intézmény tanárai közül számos szakember került ki, akik nemcsak az iskola munkáját, hanem a helyi közösségek életét is gazdagítják. Közülük többen kórusokat vezetnek, zongorakísérőként működnek, vagy az általános- és középiskolákban tanítanak éneket. A tantestület tagjai nemcsak pedagógusként, hanem aktív hangszerjátékosként és alkotóművészként is tevékenykednek, tehetségüket pedig városi, tankerületi és országos szinten is elismerik.

Az iskola diákjai és tanárai rendszeresen részt vesznek a város életében, legyen szó városi ünnepségekről, közművelődési programokról, iskolai vagy óvodai rendezvényekről. Az intézmény nemcsak a művészetoktatás, hanem a helyi kulturális értékek megőrzésének és továbbadásának is kulcsfontosságú szereplője.

 weiner 5weiner 11weiner 12weiner 17

Szakmai sikerek és továbbtanulási lehetőségek

A Kisvárdai Weiner Leó Alapfokú Művészeti Iskola növendékei az elmúlt évtizedekben számos hazai és nemzetközi versenyen értek kiemelkedő eredményeket, ezzel is bizonyítva az intézmény magas színvonalú oktatását és a tanárok elhivatottságát. Az iskola tanulói minden művészeti ágban tevékenyen vesznek részt különféle megmérettetéseken, legyen szó hangszeres versenyekről, képzőművészeti pályázatokról vagy színművészeti fesztiválokról.

Zenei versenyeredmények

A zenei tanszak diákjai rendszeresen képviselik az iskolát országos és nemzetközi szinten. Hegedűsök, zongoristák, csellisták, gitárosok valamint fúvós- és ütőhangszeres növendékek egyaránt kimagasló teljesítményt nyújtanak, számos arany, ezüst és kiemelt nívódíjat szerezve a vármegyei, regionális versenyeken. A tanulók dobogós helyezéseket értek el az Oktatási Hivatal által háromévenként megrendezett Országos Művészeti Versenyeken, ez jelenti a legnagyobb elismerést. Emellett szép eredmények születnek a nemzetközi versenyeken is, mind szóló mind kamarazenei kategóriában.

Képzőművészeti és színművészeti sikerek

A képzőművészeti tanszak tanulói különböző rajzpályázatokon és kiállításokon értek el figyelemre méltó eredményeket, munkáikat több alkalommal díjazták országos és nemzetközi szinten is. A diákok alkotásaikban kreativitásukat és technikai tudásukat mutatják meg, amelyhez az iskola modern eszközökkel felszerelt műhelye biztosítja az ideális hátteret.

A színművészeti ágon tanuló növendékek is sikeresen szerepelnek különféle rendezvényeken, fesztiválokon. Színpadi jelenlétükkel és drámai kifejezőerejükkel több elismerést szereztek már csoportosan és egyénileg egyaránt.

weiner 9weiner 6weiner 8

A sikerek mögött álló elhivatottság

A növendékek eredményei az iskola szakmailag felkészült és lelkiismeretes pedagógusainak, a diákok kitartó munkájának és a szülők támogatásának köszönhetőek. A versenyeredmények nemcsak a gyerekek tehetségét és szorgalmát tükrözik, hanem azt is, hogy a Weiner Iskola a régió egyik legkiemelkedőbb művészeti oktatási intézménye.

Az iskola sikerét jól mutatja a szakirányú továbbtanulásban részt vevő tanulók magas száma. Az elmúlt  hatvanöt évben közel száz diák nyert felvételt művészeti szakközépiskolákba, konzervatóriumokba, majd főiskolákra és a Zeneakadémiára. Ezek a számok nemcsak az iskola színvonalát, hanem a tanárok elhivatottságát és a diákok tehetségét is igazolják. Az ott végzett növendékek közül sokan ma már elismert zenetanárok, koncertező művészek, vagy éppen a Weiner iskola tanárai, akik visszatértek az alma mater falai közé, hogy tudásukat továbbadják a következő generációnak.

weiner 2weiner 10weiner 14

Az iskola értékei és jövőképe

Az intézmény országos elismerései:

  • 2008-ban kiválóra minősült, az alapfokú művészeti iskolák minősítési eljárása során.
  • 2010-ben kiemelkedő tevékenységéért elnyerte a Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetsége által adományozható Magyar Művészetoktatásért plakettet.
  • 2023-ban bekerült a Magyar Alapfokú Művészetpedagógiai Értéktárba, ami nagy büszkeség, hisz a vármegyéből csak 5 művészetoktatási intézmény kapta meg ezt a kitüntető elismerést. (a Nyíregyházi Kodály Zoltán Általános Iskola, a Vikár Sándor Zeneiskola AMI – Nyíregyháza, Szatmár Alapfokú Művészeti Iskola – Mátészalka, Vásárhelyi László AMI – Nyíregyháza, és a mi intézményünk)

Az iskola egyik legfontosabb értéke, hogy a művészetek iránti szeretetet és elkötelezettséget közvetíti a tanulók felé. A tantestület minden tagja sikeresen dolgozik azon, hogy a diákok tehetsége kibontakozhasson, és hogy az iskola a helyi közösség meghatározó kulturális központjaként működjön.

A Kisvárdai Weiner Leó Alapfokú Művészeti Iskola nemcsak egy oktatási intézmény, hanem a város kulturális örökségének fontos része, amely évtizedek óta meghatározó szerepet játszik a régió művészeti életében. Az intézmény jövőképe az eddigi hagyományok ápolása mellett a folyamatos fejlődés, új lehetőségek kiaknázása, és a művészeti oktatás színvonalának további emelése. Az iskola célja, hogy a következő generációk számára biztosítsa a művészetek megismerésének és művelésének lehetőségét, miközben továbbra is aktívan részt vesz Kisvárda kulturális életének gazdagításában.

 

 

 

 

 

 

Teichmann Vilmos Általános Iskola

teichmann logo

TEICHMANN VILMOS ÁLTALÁNOS ISKOLA

4600 Kisvárda, Nap utca 26.
Tel./Fax: 45/415-243

E-mail: tvilmos@gmail.hu
Internet: www.teichmann-kisvarda.sulinet.hu

Igazgató: Czap Jolán
Igazgatóhelyettes: Bábás László

teichmann 16teichmann 17

teichmann 18teichmann 09

„Én szeretek a Teichmann Vilmos Általános Iskolába járni. Jó a hangulat, kedvesek a tanárok… Sokszor hallom, hogy vannak gyerekek, akik nem szívesen indulnak reggel a suliba. Talán nálunk kellene tanulniuk, akkor megváltozna a véleményük”

Egy teichmannos diák gondolatai.

Az iskolai oktató-nevelő munka alapelve:

„Az iskola dolga,
hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni,
hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat,
hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére
és az alkotás izgalmára,
hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk,
és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni.”

(Szent-Györgyi Albert)

teichmann 05teichmann 06

Mit kínálunk az iskolában tanuló diákoknak?

- Széleskörű, korszerű, időtálló ismeretanyag megszerzése
- Szeretetteljes iskolai légkör
- Az alsó tagozaton egész napos (iskolaotthonos) oktatás
- A felső tagozaton szakrendszerű oktatás, délután igény szerint tanulószobai foglalkozás
- Interaktív tábla, tanulói laptop használata
- Kompetenciák fejlesztése, gyakorlatban alkalmazható ismeretek megszerzése
- Könyvtár és internethasználat
- Bel- és külföldi táborok (csereiskolai program keretében
- Kirándulások
- Sokszínű szabadidős program:

néptánc, moderntánc
angol és informatika szakkör 1. osztálytól
szaktárgyi korrepetálás, tehetséggondozás
úszásoktatás
kézműves szakkör
dráma- és bábszakkör
sportolási lehetőség (futball, kosárlabda, kézilabda, röplabda)
citera szakkör
DÖK rendezvények

- Gondtalan, boldog gyermekkor biztosítása.

teichmann 01teichmann 02

teichmann 03teichmann 04

Büszkék vagyunk arra, hogy:

- tanítványaink eredményesen szerepelnek városi, megyei, országos versenyeken,
- végzett tanulóink 65%-a érettségit adó középfokú oktatási intézménybe nyer felvételt, megállja helyét, majd diplomás fiatalként tevékenykedik, öregbítve ezzel Kisvárda hírnevét,
- a szülőkkel kialakított harmonikus kapcsolatra, a kötetlen, közösségformáló, diák - szülő - pedagógus részvételével szervezett programokra,
- a TÁMOP 3.1.4. „Kompetencia alapú egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben” című pályázati program keretei között végzett munkánkra,
- A TIOP 1.1.1 pályázat által biztosított tanulói laptopok alkalmazásával tanulóink IKT-s (Infokommunikációs Technológia) fejlesztésére,
- az Európai Unió által finanszírozott határok nélküli partnerség megvalósulására. Az „Európai Csereiskola” program résztvevői a Kárpát-régió 4 országában 5, egyenként 1 hetes, ingyenes, nemzetközi táborban vehettek részt.
- a környezettudatos, egészséges életmódra nevelésre, amelynek az iskola falain túlmutató rendezvénye a Megyei Biológiai és Környezetismereti Verseny. A 18 év alatt egyre több intézmény vett részt a 3 fordulós általunk szervezett vetélkedőn.

teichmann 07teichmann 08

teichmann 10teichmann 11

Iskolánk rövid története:

A Teichmann Vilmos Általános Iskola 1945 óta működik, 1958-tól önálló intézményként Alapító Okirattal rendelkezik. A jelenlegi 8 tantermes (ebédlővel, tornateremmel, könyvtárral, szaktantermekkel, sportudvarral rendelkező) épületet 1979-ben építették. Akkor oktatási komplexumként (bölcsőde, óvoda, iskola, konyha) működött. A 3. Számú Általános Iskola 1995-ben vette fel a helyi kutató, tudós, növénynemesítő, Teichmann Vilmos nevét. A biológiát emelt óraszámban oktatjuk, már kisiskolás kortól nagy hangsúlyt fektetve a környezettudatos, egészséges életmódra. Az életkori sajátosságokat figyelembe véve megfelelő sportolási lehetőségeket biztosítva igyekszik az intézmény megfelelő szellemi, testi fejlettségű generációt nevelni.

teichmann 12teichmann 13

teichmann 14teichmann 15

Vári Emil Társulási Általános Iskola

vari 01Vári Emil Társulási Általános Iskola

4600, Kisvárda Mártírok útja 5.

Tel: 45/410-010

Honlap: https://www.varisuli.hu/

Email: variemil1982@gmail.com

Igazgató: Pokol Miklós

 

A Vári Emil Általános Iskola 1982-ben kezdte meg a működését Kisvárda város legfiatalabb iskolájaként. Ebben az évben – immár Regisztrált Tehetségpontként - 30. tanévünket kezdtük meg.
Az elmúlt évtizedek tapasztalatai alapján állíthatjuk, hogy a rendelkezésre álló tárgyi és személyi feltételekkel kellemes, családias légkört biztosítunk valamennyi tanulónknak.

Stabil, innovatív tantestületünk személyisége, felkészültsége, szakértelme biztosítja a minőséget.
Iskolánk gyermekközpontú, ezért legfontosabb célunk, hogy boldog gyermekkort biztosítsunk tanulóink számára. Nevelő - oktató munkánkkal elősegítjük diákjaink egyéni képességeinek kibontakoztatását, kreativitásának fejlesztését, önállóságra, reális önértékelésre és önművelődésre nevelését. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az óvodából az iskolába kerülés törésmentes legyen. Fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink képességeiknek megfelelő szintű tudást sajátítsanak el, pozitív emberi kapcsolatokat alakítsanak ki, magas szintű oktatásban részesüljenek, a középiskola választása reális és sikeres legyen, és önbizalommal, becsületes emberi tartással felvértezve hagyják el az intézményünket.

1-2.osztályban iskolaotthonos formában dolgozunk. Nevelőink számára a legfontosabb, hogy a kisgyermek érzelembiztonságban, szeretetteljes környezetben érezze magát iskolánk falai között. Ahogy egy szülő fogalmazott: „a gyakorlatilag reggeltől késő délutánig tartó iskolaotthonos oktatási rendszerben a pedagógus pótmamája a nagycsoportból kikerülő gyermeknek.”
Ugyancsak a gyermeki kíváncsiságra és érdeklődésre építünk a 3-4. évfolyamon. A pedagógiai munkánk középpontjában a személyre szóló fejlesztés áll. Tantárgycsoportos oktatási formában tanítunk.

Az elmúlt években a nevelő testületünkkel, a szülőkkel és tanítványainkkal közösen kialakítottuk iskolánk sajátos arculatát. Az alapképzésen túl a negyedik évfolyamtól emelt óraszámú képzést kínálunk:

- A matematika tagozat: 25 éves hagyománnyal és kiemelkedő tanulmányi eredményekkel rendelkező képzési forma.
- A humán tehetséggondozás: játékos, nyelvi kreativitást megmozgató feladatokkal, szövegértési gyakorlatokkal, műelemzésekkel járul hozzá a személyiség fejlődéséhez.
- A természettudományos tehetséggondozás: a természettudományos tárgyakat megalapozó képzés, szélesíti a gyermekek látókörét, megoldást keres napjaink környezeti problémáira életkoruknak megfelelően.

A testnevelés tehetséggondozás: a szertorna, a futball, a kézilabda, a játékos sportverseny, az úszás lehetőségét kínáljuk diákjainknak.
A tanórán kívüli nevelési formák (szakkörök, foglalkozások, tánc és színjátszás, rendezvények, kirándulások, táborok) kialakításakor a tanulók érdeklődésére építünk. A Diákönkormányzat, a Napsugár Szabadidő Egyesület, a Diáksport Egyesület, a Piruett Táncegyesület s a közművelődési formák (könyvtár, múzeum, színház) színt, változatosságot, izgalmat jelentenek gyermekeink tanulmányi és szabadidős tevékenységében. Tehetséggondozó munkánkat a Művelt Tanulóifjúságért Alapítvány segíti.

„Az egyén szabad: Érvényre hozni mind, mi benne van, Csak egy parancs kötvén le: szeretet.”

(Madách Imre)

Somogyi Rezső Általános Iskola

Somogyi 1 1Somogyi 1 3Somogyi 1 4Somogyi 1 5Somogyi 1 6Somogyi 1 7Somogyi 1 8Somogyi 1 10

SOMOGYI REZSŐ ÁLTALÁNOS ISKOLA

4600 Kisvárda, Szent László út 35. sz.
Tel./Fax: 45/415-051

E-mail: somogyirezsoaltisk@gmail.com
Internet: https://www.somogyi-kisvarda.edu.hu/

Igazgató: Tamásné Dicső Ágnes

Intézményünk, Kisvárda legrégibb, 150 éves múlttal rendelkező oktatási intézménye. Patinás falai között az általános műveltséget megalapozó nevelés-oktatás folyik. Az iskola vezetősége az alapos szakmai felkészültségű, gyermek centrikus, innovatív pedagógusokkal gyorsan fejlődő világunk igényeihez, elvárásaihoz igazodva választja ki az eszközökből és módszerekből a leghatékonyabbat, megteremtve ezzel a gyermek fejlettségéhez igazodó nevelő-oktató munka optimális feltételeit.

Iskolánkban meghatározó a személyi közelség, a kölcsönös kapcsolattartás, az együttes tevékenység. A szülőktől rendszeresen érkező visszajelzések azt mutatják, hogy a gyerekek szívesen, örömmel jönnek iskolába, ugyanúgy biztonságban érzik magukat itt, mint otthon.

A szereteten, gondoskodáson kívül az iskolai élet színes palettáját kínáljuk tanítványainknak. Intézményünk profilja a kor igényeit, elvárásait elégíti ki. Az 1-3. osztályos gyerekek számára biztosítjuk, hogy – játékos formában – megismerkedjenek az angol nyelv alapjaival. 4. osztálytól már heti 3 órában, majd 5. évfolyamtól csoportbontásban folyik a nyelv oktatása normál és haladó tanterv szerint. Az elmúlt években több tanulónk tett sikeres alap- és középfokú nyelvvizsgát. A sikeres továbbhaladás érdekében döntöttünk úgy, hogy az angol nyelv oktatása mellett a német, francia, orosz és az ukrán nyelv rejtelmeibe is bevezetjük tanítványainkat. A szomszédos országban zajló háborús helyzet miatt megemelkedett a nemzetiségi tanulóink száma, ami arra ösztönzött bennünket, hogy a 2022/2023-as tanévtől felmenő rendszerben bevezessük az ukrán nemzetiségi oktatás-nevelést első osztálytól. A külhonból érkező és az itt tanuló gyermekek integrációjával az is a célunk, hogy ápoljuk a nemzetiségek hagyományait, egymás kultúráját. A városban működő Kárpátalja Baráti Házzal szintén együttműködési megállapodás keretében közös programokat szervezünk, akik tanfolyamokkal és könyvekkel segítik munkánkat. Mindehhez hozzájárulnak ukrán nyelvtanáraink külön, szakköri formában való foglalkozásai, valamint a kiscsoportos megsegítések is. Pozitív eredmény, hogy közel 20 tanuló tett sikeres vizsgát az elmúlt tanévben. A 2023/2024-es tanévtől a nemzetiségi oktatási-nevelési tevékenységünk már három évfolyamon-1., 2., és 3. osztályokban - folyik kettő anyanyelvi szinten beszélő nyelvtanár irányításával. Legnagyobb kihívás, hogy szociálisan integrálni tudjuk őket, és kialakítsuk bennük a közösségre vonatkozó szabályokat. Sokat kell velük beszélgetni és támogatni őket a családjuk távolléte és a háborús helyzet miatt.

Az alapkészségek (olvasás, matematika) és kulcskompetenciák fejlesztésére nagy gondot fordítunk. A tanórai és tanórán kívüli tehetséggondozó és felzárkóztató foglalkozások eredménye: az országos kompetenciaméréseken 6. és 8. évfolyamos tanulóink az országos átlag fölött teljesítenek. Végzős diákjaink sikeresen felvételiznek a középfokú oktatási intézményekbe.

Iskolánk 2015-től a Polgár Judit Sakk Alapítvány Sakkpalota Program Regionális Referencia Intézményévé vált. A gyerekek első osztálytól kezdve tanulnak sakkozni. A Sakkpalota program lehetőséget biztosít arra, hogy a tanulók képességei játékosan fejlődhessenek. A sakk, mint keret, minden főtantárgy oktatásában jelen van, így a gyermek személyisége sokoldalúan fejleszthető. E programnak köszönhetően iskolánk a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács által Akkreditált Tehetségpont is. A tehetségpontok abban segítenek, hogy az érdeklődő fiatalok kapjanak hatékony segítséget tehetségük felismeréséhez és kibontakoztatásához Minél teljesebb és minél személyesebb információhoz jussanak a különböző tehetséggondozó lehetőségekről.

Az egészséges életmód követelményeit elégítik ki a labdarúgás, kosárlabda, floorball, úszás, kézműves, modern- és társastánc foglalkozásaink is.

A sokirányú képzés mellett nagy türelemmel, empátiával, szeretettel igyekszünk élményekkel teli, boldog iskoláskort biztosítani növendékeinknek.

Intézményünk mottója:

„A nevelésnek két nagy lehetősége van: legyél, aki vagy, és én ebben támogatni foglak; vagy legyél, akivé én akarlak tenni."

/Vekerdy Tamás/

 

További cikkeink...

Címlap Városunk Városunkról Térkép Városunk Alapfokú közoktatási intézmények

kisvarda logo 180x178

szechenyi 2020 info