Folyamatosan dolgoznak a kisvárdai vasútállomás korszerűsítésén. A MÁV Zrt. saját forrásból finanszírozott, négymilliárd forint értékű beruházása 2017-ben kezdődött, a három ütemben zajló fejlesztési munkálatok ez év végére fejeződnek be teljesen.
A korszerűsítéssel a vasútállomás parkolókat, akadálymentesített gyalogos-kerékpáros aluljárót és új magas peront kap, de a szolgáltatási színvonal emeléseként teljesen megújul és modernizálódik az évente 320 ezer utast fogadó állomásépület és annak környezete is.
„A 100-as számú, Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony villamosított vasúti fővonalon fekvő kisvárdai vasútállomásnak korábban elsősorban árufuvarozási szempontból volt jelentősége, így évtizedeken keresztül elmaradtak a személyszállítás szempontjából fontos fejlesztések.” - kezdte tájékoztatóját Leleszi Tibor polgármester utalva arra, hogy a beruházással a kisvárdai és környékbeli utasoknak régi vágya valósul meg az emelt peronok és a biztonságos átjárók kiépítésével.
„Mivel a vasút kettévágja városunkat, ezért sokan – a baleset,-és életveszély óriási kockázatával – nem szabályosan, a felüljárón át (bár ezzel sokat kerülve), hanem a síneken keresztül közelítik meg az állomásépületet és a peronokat. A MÁV beruházásával csökkenthetőek, illetve megelőzhetőek ezek a vasúti balesetek, hiszen a biztonságos átjutás érdekében gyalogos-kerékpáros aluljárók épülnek.” - folytatta a kisvárdai polgármester kihangsúlyozva, hogy a város erejéhez méltóan járul hozzá, hogy Felső–Szabolcs központjában a XXI. század életkörülményeinek megfelelő állomás lássa el az ide érkező, illetve innen induló utazókat.
A fejlesztés első ütemében elkészült a 38 férőhelyes parkoló és a bekötőút, idén június 14-én sikeresen forgalomba helyezték a vasútállomás I. vágányát, június 25-én pedig a II. vágányát is. Ezzel egyidejűleg az utasok már használják az új, akadálymentes kialakítású utasperont is, a vonatok pedig korszerű, új kitérőkön, vágányokon közlekedtethetnek.
A munka még nem fejeződött be, a háromszáz méter hosszú peron az állomásépülettől peronaluljárón, a peron végén pedig gyalogos-kerékpáros aluljárón keresztül lesz megközelíthető. A harmadik fázisban kerül sor az 1873-ban elkészült régi épület teljes felújítására, hogy az méltó legyen Kisvárda város hagyományos eklektikus építészeti értékeihez.
„A földszinten korszerű, akadálymentesített utasforgalmi tereket alakítanak ki csarnokkal, pénztárral, kávézóval és mosdóval. A hatvanas évekbeli felvételi épületet lebontják, a helyén igényes parkot és figyelemfelkeltő, egyedi állomási-előtetőt hoznak létre. Mindezzel párhuzamosan a MÁV modernizálja a hangos és vizuális utas-tájékoztató rendszert, valamint új biztosítóberendezést is telepít.” - zárta beszámolóját Leleszi Tibor polgármester.
Hamarosan a gyalogosan, kerékpárral, autóval, illetve busszal vagy vonattal érkező utazókat könnyen átlátható, korszerű elrendezésű, akadálymentes és egyedi vasútállomás fogadja a folyamatosan fejlődő, 16 ezres lélekszámú járásközpontban, Kisvárdán.
- Durucz Gabi -
fotók: SZABÓ SÁNDOR
forrás: Homlok Zrt.
látványtervek: MÁV Zrt.