Október utolsó hetében összesen 252 kilométer útfelújításhoz kapcsolódó szerződést ír alá a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a közbeszerzési eljárás során kiválasztott kivitelezőkkel. November első napjaiban további mintegy 270 kilométerre vonatkozóan köttettek meg a kivitelezési megállapodások.
A beruházások legkésőbb jövő tavasszal azokon a szakaszokon is befejeződnek majd, amelyeken már csak 2014-ben kezdődhetnek meg a munkálatok. Az engedélyhez nem kötött beavatkozások országszerte összesen 287 kritikus állapotú szakaszon, több mint 520 kilométeren javítják majd tartósan az útállapotokat. A fejlesztések a térségi elérhetőség és a közlekedésbiztonság javítását, a fenntarthatóságot szolgálják az adott helyszínen leghatékonyabban alkalmazható technológiai megoldással.
A szakminisztérium jóváhagyásával összesen mintegy 1200 kilométeren végeznek el beavatkozásokat az országos közúthálózaton idén és a jövő év első felében. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a teljes körű felújításokat is beleértve 122 milliárd forintot fordíthat a legrosszabb állapotú, legforgalmasabb szakaszok rendbetételére 2013-2014-ben. A programokban érintett utak hosszú évekig biztosan megfelelő minőségben állnak majd a közlekedők rendelkezésére.
A 3814. számú, Sárospatak-Cigánd-Kisvárda összekötő út 46+004-48+004 km szelvények közötti szakaszának útburkolat felújítása, ezen programon belül, európai uniós forrásból kerül megvalósításra.
„Az építési szakasz kezdőszelvénye a 46+004 km szelvénytől a meglévő körforgalmi csomópont kimenő ágától indul, végszelvénye pedig a 48+004 km szelvényben található körforgalmi csomópont 3814. sz. önkormányzati út felőli bemenő ági útcsatlakozása. A külterület a 46+004-46+037 km sz. közötti szakasz, a belterület a 46+037-48+004 km szakasz között helyezkedik el.” - adott tájékoztatást Veczán László, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Igazgatóság Megyei Fejlesztési és Felújítási Osztály osztályvezetője.
Az egyszerűbben mondva, a „külső körforgalomtól a belterületi körforgalomig” terjedő szakasz útburkolatának felújítása során az út pályaszerkezetének marással kombinált profiljavítása, a meglévő közműszerelvények (akna fedlapok, víznyelőrácsok, gázszellőző nyílások) szintbehelyezése, 100 folyóméter hosszban a meglévő nyílt vízelvezető árkok tisztítása, végül a kézi és gépi burkolati jelek festése történik. A beavatkozási szakaszon található a kisvárdai Belfő-csatorna-híd, amelyen a kopóréteg profiljavítása szintén elvégzésre kerül.
„Bízunk benne, hogy a felújított útszakasz forgalma az utazóközönség megelégedésére a korábbiakhoz képest sokkal biztonságosabban, kényelmesebben fog lebonyolódni.” - mondta Veczán László.
Az útfelújítási munkák során kialakult forgalomkorlátozások miatt Leleszi Tibor polgármester a város vezetése nevében kéri a lakosság és az átutazók türelmét és megértését.
A kivitelezés 2013. november 5-én kezdődött, az előzetes tervek szerint 2013. december 3-án ér véget.
Durucz Gabi