2013. január 1-jével 175 járási, a fővárosban pedig 23 kerületi hivatal jött létre a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeti egységeként, hogy a megyei szintnél alacsonyabb szintű államigazgatási feladatokat ellássák.
A járások kialakításáról 2011 szeptemberében döntött a kormány, a közigazgatás átfogó, a közjót szolgáló átalakításának, a “jó állam” kialakításának egyik fontos állomásaként. A cél az volt, hogy olyan modern kori járások jöjjenek létre, melyek hozzájárulnak a mai közigazgatásnál alacsonyabb társadalmi költséggel, hatékonyabban és ügyfélközpontúan működő területi közigazgatás létrejöttéhez.
A járások kialakításának alapelve az volt, hogy a megyék határaihoz igazodva az állampolgároknak biztosítsa a gyors és könnyű hozzáférést az államigazgatási szolgáltatásokhoz, és a jelenlegi ügyintézési helyszínek lehetőség szerint maradjanak meg.
Kisvárdai Járási Hivatalhoz tartozó települések: Ajak, Anarcs, Dombrád, Döge, Fényeslitke, Gyulaháza, Jéke, Kékcse, Kisvárda, Lövőpetri, Mezőladány, Nyírkarász, Nyírlövő, Nyírtass, Pap, Pátroha, Rétközberencs, Szabolcsbáka, Szabolcsveresmart, Tiszakanyár, Tornyospálca, Újdombrád, Újkenéz.
„A Kisvárdai Járási Hivatal a „Kisvárda funkcióbővítő integrált településfejlesztése” című, nyertes pályázat keretében felújított régi Polgármesteri Hivatal épületében foglal majd helyet előreláthatólag 2013 szeptemberétől” – tájékoztatott dr. Ténai Sándor járási hivatalvezető.
Dr. Vinnai Győző kormánymegbízott január első napjaiban személyes látogatást tesz a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei járási hivataloknál. A kormánymegbízott január 3-án járt a jelenleg még két épületben székelő Kisvárdai Járási Hivatalnál, ahol tájékozódott a zavartalan működéshez szükséges tárgyi,-és technikai eszközök meglétéről, azok esetleges hiányosságairól, illetve személyesen is bemutatkozott a személyi állománynak.
Tájékoztatójában elmondta: „A közigazgatásban elindult a szemléletváltás, az adminisztráció és a bürokrácia csökkentése. Az ügyfeleknek érezniük kell, hogy a hivatal őértük van, nem pedig önmagáért vagy ellenük. Az új rendszertől a kormányzat egy hatékony, gyors, takarékos és ügyfélbarát szemléletű, részrehajlás nélkül működő közigazgatást vár el, ahol az ügyintézők nem a burjánzó bürokráciát s a hivatalnokokat, hanem az ügyfeleket, a polgárokat szolgálják.” - mondta Vinnai Győző hozzátéve: „A közeljövőben a kormányablakokhoz hasonlóan itt is folyamatosan bevezetik a két műszakos ügyfélfogadási rendet és 2013 októberétől az okmányirodák átalakulnak kormányablakokká. Így minden munkanapon 8-tól 20 óráig tartanak ügyfélfogadást a jelenleg is működő kormányablakokhoz hasonlóan.” - zárta szavait a kormánymegbízott. Ez utóbbinak köszönhetően, nem kell majd például szabadságot kivenni az ügyintézések miatt, sőt, nem az embereket küldözgetik majd hivatalról hivatalra, hanem az ügyirat „fog utazni”, ezáltal is elősegítve az ügyfélbarát, gyors ügyintézést.
Január 2-án tehát minden járási központban, így Kisvárdán is elindult a munka. dr. Ténai Sándor hivatalvezető tájékoztatása alapján Kisvárdán csupán kisebb tárgyi eszközök hiányában, de az ügyintézés szempontjából zavartalanul kezdték meg működésüket.
Kisvárdai Járási Hivatal – Okmányiroda
2013 januárjától az ügyfelek elsősorban az okmányirodákban kerülnek majd kapcsolatba a járási hivatalokkal. Itt elsősorban a személyi adat- és lakcímnyilvántartással, útlevél-igazgatással, a közlekedési igazgatással, Kisvárda esetében pedig a gyermekvédelmi-és gyámhivatali ügyekkel kapcsolatos ügyintézés folyik a Kossuth utca 25. szám alatti épületben.
Elérhetőségek:
Demeter Sándorné – személyi adat-és lakcímnyilvántartás,lakcímigazolvány 500-711
Harcsa Márta, Orosházi Áron, Nagypál Lívia – közlekedési igazgatás 500-713
Kelemenné Budai Judit, Koi Endréné - járműigazgatás 500-712
ifj. Nagypál Béla, Molnár Lajos Gábor – útlevél, vezetői engedély, ügyfélkapu 500-711
Oláh Jánosné, Pásztorné Burics Éva - személyazonosító igazolvány, diákigazolvány, parkolási igazolvány 500-715
Vajner László - vállalkozói igazolvány, ügyfélkapu 500-714
Kisvárdai Járási Hivatal - Járási Gyámhivatal
Gyámügyintézők elérhetőségei:
Gyüréné Fazekas Judit, dr. Zámbó Gabriella - 500-718
Bardi Izabella - 500-760
Farkasné Keller Ildikó - 500-761
dr. Tolnainé Szabó Ildikó - 500-762
dr. Harsányi Melinda - 500-763
dr. Nagy Katalin - 500-764
Papp Lászlóné - 500-765
dr. Amásztáné Molnár Éva - 500-766
Demeter Istvánné hivatásos gondnok - 500-767
FAX: 06-45-500-769
Kisvárdai Járási Hivatal – Központi épület
A járási hivatalok a kormányhivatalok kirendeltségeként, az államigazgatási ügyek intézésében nyújtanak segítséget az állampolgároknak. Az eddig a jegyzők által ellátott ügyek közül elsősorban okmányirodai feladatok, a gyermekvédelmi és gyámügyek, szabálysértési ügyek, valamint egyes szociális, környezetvédelmi, természetvédelmi igazgatási ügyek intézése került át.
A járási hivatal további jelentősebb feladatai még az időskorúak járadéka és az ápolási díj folyósítása, a mozgásában korlátozott személy parkolási igazolványával kapcsolatos és a temető fenntartásával kapcsolatos ügyek.
Ugyancsak a járások látják majd el szinte kizárólagosan a kommunális igazgatással (pl. temetőengedélyezés), valamint a menedékjogi ügyekkel kapcsolatos feladatokat.
A Kisvárdai Járási Hivatal átmenetileg a Kölcsey út 2-4. szám alatt, a volt TIGÁZ épületében székel.
Járási hivatalvezető: dr. Ténai Sándor.
Elérhetőségek: 06-45-500-030, 06-45-500-096.
E-mail: jarasi.hivatal@kisvarda.szszbmkh.gov.hu
A törzshivatal épületében működik a Kisvárdai Járási Hivatal Járási Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatala.
A Járási Hivatal Szakigazgatási Szervei az alábbiak:
Kisvárdai Járási Hivatal Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenörző Hivatala
Kisvárda, Szent György tér 8. 2. em. 203. ajtó
Tel.: 45/500-124
Kisvárdai Járási Hivatal Földhivatala
Kisvárda, Szent György tér 8.
Tel.: 45/500-950
Kisvárdai Járási Hivatal Járási Népegészségügyi Intézete
Kisvárda, Mártírok útja 22.
Tel.:45/506-073, 415-170
Kisvárdai Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége
Kisvárda, Szent György tér 4.
Tel.:500-530
Durucz Gabi