A 11.A, a 11.B és a 11.C osztály valamennyi tanulója részt vett egy háromnapos készségfejlesztő és kommunikációs képzésen a Debreceni Egyetem jóvoltából.
A képzés során kreatív feladatokat megoldva, játékosan fejlesztették képességeiket. Osztályonként különválasztva zajlott a képzés, három oktató cserélődött a napok folyamán az osztályok között, így minden nap másféle kihívások elé néztek a diákok.
Az első napon egy barlangmentést szerveztünk. Először egyénileg, majd kisebb csoportokban kellett döntenünk, hogy hat embert rangsorba állítva, mi legyen a mentési sorrend. Aztán fény derült arra, hogy ki hogyan kezeli a konfliktusait, a konfliktuskezelés öt csoportja közül hová tartozik. Megismerkedtünk hatékony konfliktuskezelési módokkal, és mindeközben rengeteget beszélgettünk és jobban megismertük egymást.
A második napon a Csendes-óceánból saját magunkat és társainkat kellett megmenekítenünk. Az oktatónk meghatározott tizenöt tárgyat nekünk, a mi feladatunk pedig az volt, hogy állítsunk fel egy sorrendet aszerint, hogy mely tárgyakra lehet a legnagyobb szükségünk. Ebben az esetben is a saját rangsorunk felállítása után, néhány osztálytársunkkal egy közös sorrendben is meg kellett egyeznünk, ütköztetve az álláspontjainkat. Később egy munkahelyi szituációban találtuk magunkat, ahol egy kollégánkkal felmerült probléma szituációjában kellett helytállnunk. A nap végén pedig elképzeltük magunkat 10 év múlva, terveket és célokat osztottunk meg egymással.
A harmadik napon a tanulási módszereinket érintő tesztet töltöttünk ki, amelyből kiderült, hogy hogyan tudunk személyiségünk típusának megfelelően minél könnyebben tanulni. Valamint, hogy ennek megfelelően milyen lehetőségeink vannak, akár a továbbtanulási szándékunkat nézve. A munka témakörébe is betekintettünk, a későbbi munkahelyválasztáshoz kaptunk fontos információkat saját magunkról. Megtudtuk, hogy melyek azok a szempontok, amelyek számunkra fontosnak minősülnek a munkában. A szempontokat átbeszélve megvitattuk, hogy milyen munkahelyek vannak, ahol ezek a szempontok leginkább teljesülnek, így akár megfelelőek lehetnek nekünk. Egy Kahoot-játékban próbára tettük magunkat a protokoll ismeretében, továbbá játszottunk „szájról szájra” játékot.
A három nap folyamán ezeken a játékokon és teszteken kívül még akadtak bőven feladatok, ez mindössze egy kis ízelítő volt a képzésről. Mindannyian nagyon jól éreztük magunkat, és sokat fejlődtünk. Az önismeretünk számos ponttal bővült, önmagunk mellett az osztálytársainkhoz is közelebb kerültünk. A képességeink fejlesztése mellett, az egyetemmel ismerkedtünk és a továbbtanulással kapcsolatos kérdéseink is megválaszolásra kerültek. Összességében egy remek lehetőség volt számunkra ez a képzés, köszönjük, hogy részesei lehettünk.
Kertész Panna, 11.c osztály