A Teichmann Vilmos Általános Iskolában, a 2018-2020 időszakban több olyan pályázati projekt valósult meg, amely az intézmény felszereltségét javította, módszertani megújulást eredményezett, szervezetfejlesztést tett lehetővé, illetve a közösségi programok szervezéséhez nyújtott támogatást.
A projektek fenntarthatósági ideje a következő öt év iskolai munkáját is meghatározza. A nevelőtestület több tagja műhelymunkákon, továbbképzéseken vett részt. Az ott megismert módszereket, elméleti ismereteket a team tagjai tantestületi napokon közvetítették az intézményben tanító pedagógusok felé.
A koronavírus járvány megelőzése érdekében tett intézkedések 2020. március 16-tól nagyon megnehezítették a projekt végrehajtását, de az ütemterv szerint online módon is folytak szakmai megbeszélések, konzultációk. A tantermen kívüli digitális oktatás keretében a pedagógusok munkáját megkönnyítette, hogy a projekt során megismerték a Tankocka, LEGO Story Starter stb. módszereit. Mindezt hasznosítani tudták a Zoom rendszerben tartott on-line órákon.
A tanulók által legkedveltebb az EFOP 3.2.3-17-2017-0048 „Digitális környezet a köznevelésben” című projektben való részvétel volt, melynek során az életkori sajátosságoknak megfelelő LEGO eszközökkel és LEGO robotok programozásával is foglalkozhatnak a gyerek. A tanítási órákon a LEGO eszközök segítségével a történetmesélés elemeit alkalmazva korábban csoportokban dogoztak a gyerekek. Mindez, az egész napos oktatási forma adta lehetőségek által, elősegítette a gyerekek logikus gondolkodásának, fantáziájának, szóbeli kifejező készségének fejlődését, és hozzájárult a tananyag játékos módon történő elsajátításához. A LEGO robotok programozása, a drónnal való felvételek készítése már komolyabb informatikai ismereteket igényelnek, így a tanórán kívüli tevékenységek között a felsős tanulók számára szakkörön való részvételre is van lehetőség. A Kisvárdai Tankerületi Központ irányításával ez a projekt 2020. decemberében zárul. Ezúton szeretném megköszönni a Tankerületi Központ igazgató asszonyának, Pásztor Gyula Csabánénak és a dolgozóknak a megvalósítás során nyújtott segítséget.
A nevelőtestület áldozatos munkájával az öt pályázati program megvalósulása során sok-sok élményt, (vadasparki kirándulás, kalandparki kihívás, balatoni táborok, nemzetközi testvériskolai látogatások, alkotói pályázat, családi napok stb.) örömteli pillanatot szereztünk tanulóinknak. Köszönöm a pedagógusok helytállását és az újszerű feladatok megoldásakor nyújtott innovatív hozzáállást.
A továbbiakban is keressük azon lehetőségeket, amelyek újszerűek az oktatás folyamatában, segítve ezzel az intézmény szakmai, módszertani megújulását.
Czap Jolán
intézményvezető