1. A szakképzés 2020. március 16-ától a közismereti és szakmai elmélet ismeretanyag oktatása tantermen kívüli, digitális munkarendben kerül megszervezésre a nappali és esti munkarend (felnőttoktatás) helyett.
2. A szakmai gyakorlati oktatást a szakma jellegétől és a szükséges eszközöktől függően digitális munkarendben vagy egyéni felkészüléssel, projektfeladat előírásával kell teljesíteni. Amennyiben az oktatott szakma jellege és követelményrendszere miatt a gyakorlati oktatás nem megvalósítható, a közismereti és szakmai elméleti tananyagtartalmak oktatásának átcsoportosításával a szakmai gyakorlati tananyagtartalmak feldolgozását el kell halasztani.
3. A szintvizsgákat elhalasztjuk.
4. Amennyiben a tanulóink nem rendelkeznek számítógéppel, akkor minden munkanapon reggel 8.00-10.00 óra között kis csoportban igénybe vehetik az iskola számítógépeit. Ezt jelezzék az osztályfőnök számára.
5. Amennyiben a tanulók számára szükséges a kis csoportos iskolai felügyelet, ezt soron kívül, ma 14.00 óráig jelezzék az osztályfőnök számára.
6. A tanulók és a szülők soron kívül küldjék meg elektronikus elérhetőségeiket az osztályfőnök részére.
7. Amennyiben a duális képzés keretében a gyakorlati képzőhely, a gazdasági kamara, az iskola vagy a tanuló – kiskorú tanuló esetében törvényes képviselője – úgy ítéli meg, hogy a tanulószerződéses tanuló gyakorlati oktatása a képzőhelyen biztonságosan nem oldható meg, az iskola és a gyakorlati képzőhely dönt a gyakorlati oktatás halasztásáról vagy digitális munkarendben történő megszervezéséről. Amennyiben a duális képzőhely megtartja a gyakorlatot, kiemelt figyelmet kell fordítani az alábbi szempontok megtartására:
- az oktatók a helyszínen gondoskodjanak arról, hogy a tanulócsoportok egymástól elkülönítve használják a szociális helyiségeket és az étkezőt,
- a gyakorlati munka során gondoskodjanak arról, hogy egy munkahelyen egy tanuló tartózkodjon a védőtávolság megtartásával
- ha a szülő úgy dönt, hogy nem küldi el a tanulót a gyakorlati foglalkozásra, akkor a hiányzás igazoltnak minősül
- a termelő területeket a felelős oktató nyilatkoztatja az előírt szabályok betarthatóságáról, betartásáról.
8. Az intézmény digitális oktatási platformja az E-KRÉTA rendszer. Minden pedagógusnak kötelezően ezt kell használnia. A projektfeladatok, gyakorló feladatok, házi feladatatok kiadása a KRÉTA Házifeladatok menüpontján keresztül és az eÜgyintézés-Üzenetküldés funkció segítségével történhet. A két funkciót riportfelülettel fogják támogatni, hogy a tanárok és a diákok munkáját naprakészen lehessen követni. Így ez szolgál majd a munkavégzés elszámolására.
A házi feladatok funkció részletes leírása:
https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=37585577
Az Üzenetek funkció részletes leírása:
https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17763962
9. A pedagógusok összeállítják a pedagógiai program, a kerettanterv és a tanmenet alapján:
- a következő hetek tantárgyi tematikáját,
-
megjelölik
-
a feldolgozandó tananyagokat,
-
az adott tantárgy tankönyvi fejezeteit,
-
a munkafüzetből elkészítendő feladatokat, a projektfeladatokat,
-
az értékelés módozatait, a beszámoló anyagokat, prezentációkat, videós beszámolókat
-
az interneten elérhető információforrásokat, amelyeken a tanulók a tanulást támogató segédanyagokat, vagy magát a tananyagot elérhetik
10. A pedagógusok az E-KRÉTA rendszeren tájékoztatják a tanulókat és a szülőket arról, hogyan kommunikálhatnak velük (pl. a pedagógusok e-mail címének, más online elérhetőségeik megadásával, az oktatásban használt online felületek megjelölésével).
11. Felhívjuk a tanulók a figyelmét arra, hogy ha a tankönyvük vagy munkafüzetük nincsen meg, akkor az többnyire letölthető www.tankonyvkatalogus.hu honlapról, illetve szükség esetén az iskolai könyvtárossal egyeztetve kikölcsönözhető az iskolai könyvtárból.
12. A tanulók és a szülők, pedagógusok folyamosan figyeljék a https://koronavirus.gov.hu weboldalt.
Csörsz Ferenc
igazgató