A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetségét (Matehetsz) azok a magyarországi és határon túli magyar tehetséggondozó kezdeményezések hívták életre, amelyek évek, évtizedek óta magas színvonalon foglalkoznak a tehetséges fiatalok segítésével.
A Matehetsz 2016-ban kezdte meg az EFOP 3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című kiemelt európai uniós projektjének megvalósítását. A projekt egyik fő feladata a magyarországi tutorhálózat kialakítása, működtetése.
A tutorhálózat egyik szereplője a tutor, a Matehetsz által felkért, többnyire pedagógus végzettségű vagy pszichológus, mentálhigiénés, coach szakember, aki segítő, tanácsadó, pártfogó szerepben 11 hónapon át vesz részt a fiatal egyéni támogatásában.
A tutor – a fiatalt körülvevő pedagógusokkal, szakemberekkel, családtagokkal egyeztetett módon – szakszerű tanácsadói tevékenysége mellett koordinálja, segíti a fiatal tehetségének kibontakozását.
A tutorhálózat másik szereplője a tutorált, maga a fiatal, aki a tutor általi személyes támogatásban részesül.
A tutorhálózat legfontosabb szolgáltatása, maga a tutor figyelme, segítő, támogató, tanácsadó szerepe. Tutorált fiatal tehetségként, elsősorban 11 hónapon át személyre szabott tehetségsegítést kaphat a tutora (segítője) közreműködésével.
A Várday Kata Református Általános Iskola, Gimnázium és Kollégiumból szaktanáraink javaslatára az alábbi fiatalok pályáztak sikeresen a 2020-as év tutoráltjai címére:
Bodnár Botond 8/C, Dicső András 11/A, Farkas Péter 6/B, Kereszti Mátyás 8/B, Kozma Zsombor 7/B, Lódi Levente 7/B, Orosz Lilla 10/A, Papp Gergő 10/A, Sándor Bernadett 11/B, Sebők Jázmin Florentina 10/A, Tölgyesi Máté István 8/B, Vass Bianka Diána 11/B.
Tutoráltjaink, diákjaink életére és a programban való részvételére Isten áldását kérjük!
Ivánné Nagy Erzsébet Bernadett
igazgató