Záró sajtóközlemény – TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0332 - „Sokszínű művészeti fejlődés Kisvárdán”. Négy feladatellátási helyen egyszerre segítette diákjait a kisvárdai Weiner Leó Alapfokú Művészeti Iskola, amelynek fenntartója, a KLIK Kisvárdai Tankerülete 32 millió forintos fejlesztési lehetőséget kapott az Európai Unió támogatása és az Európai Szociális Alap társfinanszírozása révén.
Már 2015 áprilisában elindították innovatív pályázati programjukat, amelynél nagy hangsúlyt fektettek a kompetencia alapú kiválasztásra, illetve az adott programok hatékony megvalósítást lehetővé tevő csoportlétszámok kialakítására. A projekt szakmai weboldalai a feladatellátási helyekhez igazodva tartalmazzák a létrejött események fotóit, szakmai segédanyagait és beszámolóit: kisvarda-vari.innovativiskola.hu, kisvarda-weiner-1.innovativiskola.hu, kisvarda-teichmann.innovativiskola.hu.
A kisvárdai Vári Emil és a Teichmann Vilmos Általános Iskolák ugyanis, mint feladatellátási helyek kapcsolódtak be a programba, az ott tanuló művészetis diákokkal és saját pedagógusaikkal aktív részesei voltak a projektnek.
A pályaorientációs foglalkozássorozat célja a megismert kompetenciák révén történő orientáció, a mindennapi helyzetekben tanúsítható viselkedési módok, magatartásminták meghatározása, az egyéni célok megismerése, kijelölése, a státuszgyakorlatok révén az alá-fölé- és a mellérendeltségi helyzetek kipróbálása és kezelése volt.
Közösségi rendezvények keretében a tanulóknak a felemelkedésben magatartásmintát adó, népszerű művészekkel szerveztek közös koncerteket, amik arra szolgáltak, hogy a legtöbb gyerek számára testközelből sosem látott sztárok gondolkodásmódját és közösségbe illeszkedését segítsék. A kultúra fiatal nagyköveteként számon tartott Kávészünet zenekar után Oravecz György zongoraművész tartott interaktív komolyzenei előadást mind a négy feladatellátási helyen. A májusban megtartott Jubileumi Weiner Héten tanári hangverseny, vers- és prózamondó verseny, regionális csellóverseny, valamint a képzőművészet tanszakos növendékek kiállítása is szerepelt a programban.
A halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeknek külön is tartottak felkészítést a pedagógusok: mentorprogram keretében foglalkoztak felzárkóztatásukkal, vagy épp tehetséggondozásukkal. Tipikus gondokra kerestek válaszokat, és az innovatív módszerekkel, amiket akkreditált képzés formájában is próbáltak elsajátítani a tanárok, új alternatívákat nyitottak a nevelésben, a személyiségfejlesztésben és a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatásában.
Az iskolában több alkalommal szerveztek egészségnapi és szabadtéri mozgásos rendezvényt tartottak meg. A BootCamp edzést, amely a tengerészgyalogság kiképzési módszereit szabta át a gyermek korosztály igényeire, Pálos Attila és Nagy Dániel VitaKid sportemberek tartották. Igazi sztársportolók is ellátogattak az intézményekbe: a a Pécsi Sasok két híressége, Katus Attila és Szentgyörgyi Romeo hatszoros aerobic világbajnokok tartott csoportos mozgástréninget, majd mentálhigiénés előadást. Szabadtéri sportprogramot tartott Szebeni István, az ETO Futsal Klub kommunikációs igazgatója és Buga Mihály, a LifeNetwork egészségcsatorna riportere. Mindezt azért, hogy az állóképességet és az erőnlétet növeljék.
Különböző időpontokban került sor természetközeli sporttáborok lebonyolítására. A Vári és a Teichmann iskolákban működő intézményegység diákjai és pedagógusai augusztusban Márokpapiban, a Csiperke Erdei Iskolában táborozott. A Weiner iskolában működő két feladatellátási hely résztvevői a Szent László Katolikus Középiskola egyik jól felszerelt épületében tartották a nyári tábort, amely két, a koncertrációs képességet növelő, fejlesztő tevékenységre épült: a közös művészeti foglalkozásokra és a szabadtéri sporttevékenységekre. Mindkét helyszínen bővelkedtek a gyermekek sportfoglalkozásokban, túrázásban, éjszakai kirándulásban. Az utolsó napon a városi Konferencia Központban léptek fel a zongoristák és a csellózenekar.
Az innovatív projekt az egyéni értékek és képességek felismerését, használatát és fejlesztését, a viselkedéskultúra és az empatikus képesség fejlesztését, és a módszerek megújítását is segítette.