Óvodánkban heti egy alkalommal a nyelvi-kommunikációs területen kiemelkedő képességű gyerekek kreativitást fejlesztő komplex személyiségfejlesztő foglalkozáson, un. szocio-tréningen vesznek részt. Tehetségüket a legjobb adottságaik szerint gondozzuk, fejlesztésüket pedig erősségeikre alapozzuk.
Minden alkalommal a gyerekek életkori sajátosságainak megfelelő szituációs-drámajátékkal indítunk, melynek során a gyerekek cselekvő részeseivé válnak a valóságban is létező, de csak elképzelt szituációknak, amelyekben valós érzelmeket élhetnek át. Képet kapnak önmagukról, fejlődik szociális érzékenységük, empatikus-, kooperációs-, kommunikációs készségük.
A vidám, bensőséges hangulatot teremtő játékok után egy évszaknak, aktualitásnak vagy ünnepkörnek megfelelő mese feldolgozása következik bábozás, vagy dramatizálás keretében. Közösen osztjuk el a szerepeket, megtervezzük a helyszínt, a díszletet, kiválasztjuk a mesébe illő dalbetéteket.
A mesék több héten át tartó eljátszása, a szerepek, az érzelmek átélése, kifejezése minden alkalommal más-más örömforrást nyújt a gyermekek számára.
Meseműhelyünk már igazi kis közösséggé kovácsolódott, ahol a gyerekek ízlését formáló igényes irodalmi élmények nyújtása mellett fontos szempontunk az is, hogy ellensúlyozzuk a tömegkommunikációs eszközök okozta passzivitást is.
„Nem az a feladatunk, hogy a felnövekvő nemzedéknek meggyőződéseket közvetítsünk.
Hozzá kell segítenünk, hogy a saját ítélőerejét, saját felfogóképességét használja.
Tanuljon meg a saját szemével nézni a világban.”
/Rudolf Steiner/
Huszár Zsoltné
óvodapedagógus