A kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium kolisainak legutóbbi hétvégi bentmaradásán is számos beltéri, és a téli – ámbátor tavaszias jegyeket is mutató – időjárás ellenére külső program közül válogathattak a diákok.
Pénteken ugyanúgy, mint a hét többi napján, bepakoltunk a táskánkba és készülődtünk a szombati iskolába menetelhez – idézte fel az események kezdetét a 9. AJTP-s osztályba járó Varga Annabella, aki élménybeszámolóját ekképpen folytatta: – Szombaton aztán kissé fáradtan és morogva vettük tudomásul, hogy ismét korán kell kelnünk, és be kell ülnünk az iskolapadokba. De nem volt mit tenni: a nap délelőttjét a tanulás töltötte ki. Délután, illetve este azonban már különböző programokon vehettünk részt. Délután anyanyelvi és irodalmi kvízeken, gyakorló nyelvvizsgán, este hattól pedig a Besi koli szeretlek! nevű játékon mutathatták be diákjaink tehetségüket és vállalkozó szellemüket. Én ez utóbbin vettem részt, aminek nagyon örülök, mert remekül éreztem magam. A vetélkedőt 9/a osztályos tanulók bonyolították le. Színes kérdéseikkel elgondolkodtattak, és meg is nevetettek minket. Az este folyamán volt a pótszilveszteri diszkó. Itt is a jó hangulat volt jellemző. Akik nem voltak fáradtak, azok sokat táncolhattak, énekelhettek, együtt bulizhattak társaikkal.
A vasárnapi program jégkorcsolyázás volt. Választhattunk, hogy délelőtt vagy délután szeretnénk-e menni. Aki éppen nem a jégpályán tartózkodott, az szobaszilenciumon készülhetett a félév előtti utolsó javításokra. Fantasztikusan telt az a kis idő, amit a jégpályán tölthettem. Igaz, nem tanultam meg korcsolyázni, és egy párszor közelebbről is megvizsgálhattam a pályát, de jó érzés volt kipróbálni. Főleg, hogy a számomra fontos emberekkel tehettem mindezt. Igazán jót szórakoztunk egymás poénos megnyilvánulásain és esésein. Nagyon sokan kék-zöld foltokkal „gazdagodva” tértünk vissza. De nem csak az esések száma volt sok, hanem az olyan pillanatoké is, amelyek még közelebb hoztak minket egymáshoz. A másikba kapaszkodva próbáltunk talpon maradni, és nem hasra vagy térdre esni. A végén a kezdeti szerencsétlenkedésünket felváltotta az öröm és elégedettség, mert többen elsajátították a korcsolyázás fortélyait.
A végzős Mészáros Mónika így emlékezett a bennmaradós hétvége eseményei. – A bennmaradós hétvégén különböző programokat szerveztek a diákoknak a tanárok, hogy az aznapi iskolanap után kicsit feloldódhassunk. Papp Krisztina, Péter Marianna és Szepesi Annamária tanárnők többek között felolvasó estet is hirdettek az író- és költőpalánták számára. Végül csak öt diák jelentkezett, a 13.a osztályból: Birinyi Szabina, aki a Magyar vagyok… című versét és a Hiányzol című novelláját olvasta fel. Ezeken kívül Vincze Tamás Zoltán Az élet olyan… kezdetű versét, Horváth Evelin Szellő és az Akadályok címet viselő novelláit, Mészáros Mónika Szörny című történetét hallhatta a közönség. Végül Kósa Emese Szaloncukor nevet viselő rajzát csodálhatták meg a programon részt vevők. Mindenki eredményesen szerepelt, a munka meghozta gyümölcsét. Sőt, a megfelelő és meggyőző előadásmódot is gyakorolhattuk a közelgő érettségire.
Szepesi Annamária nevelőtanár így értékelt: - A bent maradós hétvégére többek között irodalmi honfoglalóval, anyanyelvi és irodalmi kvízzel és felolvasói esttel készültünk. Az irodalmi honfoglalót az internetes játék mintájára csapatjátékká alakítottuk át. Az említett három program közül ez a vetélkedő nyerte el legjobban a diákok tetszését. A felolvasói estet kollégáim, Papp Krisztina és Péter Mariann külön helyszínen vezényelték a zavartalanság végett.
A kolis DÖK szervezésével valósult meg a Magyarország szeretlek! elnevezésű televíziós műsor mintájára a Besi koli szeretlek! A vetélkedő feladatainak összeállításában minden DÖK-tag részt vett. A játék vezetését a DÖK-ös diákok látták el Nagy Bence és Dienes Dániel hangtechnikusok segítségével. A visszajelzésekből ítélve nagyon jól sikerült a játék.
A szervezők, azaz a kollégiumi nevelők és az intézmény diákvezetése is elégedett volt, oly annyira, hogy elméletben már készül a legközelebbi - februárra tervezett - bennmaradás forgatókönyve.
Kovács Bertalan