A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében 2020. március 18-tól csak előzetes időpontfoglalással érkező ügyfeleket fogadnak a kormányablakok, okmányirodák, és minden egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálat, továbbá a Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok („KAB buszok”) ügyfélfogadása határozatlan ideig szünetel.
Ha elfelejtette az elektronikus ügyintézéshez szükséges Ügyfélkapu azonosítóját, az ingyenesen hívható Kormányzati Ügyfélvonal (1818) munkatársai segítenek.
A világméretű koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzet keretében a kormány újabb intézkedéseket vezetett be. Az ügyfelek és az ügyintézők védelme érdekében a kormányablakokban és az okmányirodákban nincs lehetőség sorszámot húzni, az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges. Időpontot foglalni ügyfélkapus azonosítóval a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve ügyfélkapu regisztrációval nem rendelkező ügyfeleinknek a 1818-as éjjel-nappal ingyenesen hívható telefonszámon lehet. A kormányhivatalok és járási hivatalok további ügyfélszolgálatain szintén csak előzetes időpont-egyeztetéssel fogadják az ügyfeleket; az időpont-foglalási lehetőségekről a kormanyhivatal.hu oldalon tájékozódhatnak.
Az elkészült okmányok személyes átvételére az ügyfélszolgálatokon nincs lehetőség, a kormányhivatalok és járási (fővárosi kerületi) hivatalok által kiállított hivatalos okmányokat – a korábban tett rendelkezéstől függetlenül – kizárólag postai úton kézbesítik. A kormányhivatalok, járási hivatalok ügyfélszolgálatain korlátozhatják az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számát.
A NAV 2,8 millió adózó személyi jövedelemadó bevallását készítette el, amit az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elektronikusan is véglegesíthetnek. Sokan azonban elfelejtik az ügyfélkapus felhasználónevüket és jelszavukat, amit eddig csak személyesen a kormányablakokban lehetett megismerni. A személyes találkozások számának csökkentése érdekében az elfelejtett Ügyfélkapu azonosító esetén mától nincs szükség személyes ügyintézésre, azt az ingyenesen hívható 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül is megismerhetik az ügyfelek.
Továbbra is kérjük, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, ehelyett válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket és telefonon kérjenek tájékoztatást. Kérjük az ügyfeleket, hogy amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, az ügyféltéren kívül, lehetőség szerint egymástól legalább 1,5-2 méter távolságot tartva várakozzanak.
A nem kormányablakokban intézhető ügyek kapcsán időpontfoglalásra kizárólag az alább felsorolt telefonszámokon van lehetőség. Az ügyfélszolgálatok telefonos elérhetőségei emellett megtalálhatók a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/szabolcs-szatmar-bereg címen is.
Kisvárdai Járási Hivatal
Hatósági ügyek: 45/500-097
Szociális ügyek: 45/795-006
Gyámügyi ügyek: 45/795-033
Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi ügyek: 45/500-124
Foglalkoztatási és közfoglalkoztatási ügyek: 45/500-530
Népegészségügyi ügyek: 45/415-170
Kormányablak ügyek: 45/795-028
Agrár-és Vidékfejlesztést Támogató Főosztály: 06-42-814-906.
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Közlekedési Főosztály központi szám és Útügyi feladatok : 06-42/508-130
Fogyasztóvédelmi feladatok: 06-42/500-694
Járműforgalmi és Járműműszaki osztály központi szám: 06-42/501-620
Járműforgalmi osztály KKSZ ügyintézés, digikártya : 06-42/501-624
Járműműszaki osztály jármű átalakítás, összeépítés: 06-42/501-625
Járműműszaki osztály Műszaki vizsga : 06-42/501-620/114. mellék
Népegészségügyi Főosztály: 06-42-501-008
Foglalkoztatási Főosztály Munkaügyi és Munkavédelmi Főosztály
Foglalkoztatási ügyek: 06-42-501-015; 06-42-597-057
Munkavédelem: 42/501-800
Munkaügy: 42/407-511
Agrárügyi Főosztály
Növény-és talajvédelmi, növény-egészségügyi feladatok: 42/508-460
Földművelésügyi feladatok: 42/594-123
Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály: 06-42-598-930
Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Főosztály:
Élelmiszer-biztonsági ügyek: 06 30 4957110
Állategészségügyi, állatvédelmi ügyek: 06 30 9436956
TIR, ENAR: 06 42 598-970
Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály
Adategyeztetési és Nyugdíj-biztosítási Osztály: 06-42/551-564
Rehabilitációs Ellátási és Szakértői Osztály: 06-42/795-600
Egészségbiztosítási Osztály: 06-42/795-870
Egészségbiztosítási Pénzellátások Osztálya: 06-42/795-887
Egészségbiztosítási Nyilvántartási és Lakástámogatási Osztály: 06-42/795-878
Nyugdíj Nyilvántartási és Ellenőrzési Osztály: 06-42/551-508
Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály
Jogi segítségnyújtás, Áldozatsegítés, Családi csődvédelem: 06/42/597-670; 06/42/896-102
Pártfogó felügyelői szakterület: 06/42/597-670; 06/42/597-676
Szociális és Gyámügyi feladatok: 06/42/599-380; 06/42/599-694
Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály
Építésügyi és építésfelügyeleti feladatok: 06-42-599-617
Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 1.
(Kisvárdai, Záhonyi, Vásárosnaményi járások illetékességi területei): 06-45-795-012
Jogi, Humánpolitikai és Koordinációs Főosztály
Jogi és peres ügyek: 06-42-795-758
Humánpolitikai ügyek: 06-42-599-642
Koordinációs ügyek:06-42-599-636
Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály
Számlázással kapcsolatos ügyek: 42/599-666
Szociális ellátásokkal kapcsolatos: 42/599-652
Hatósági Főosztály
Törvényességi Felügyeleti feladatok: 42/599-310
Oktatási és Hatósági feladatok: 42/599-321
Felügyeleti Osztály 42/599-622
Földhivatali Főosztály
Földügyi Igazgatási Osztály 06-42-523-265
Földhivatali Osztály 2. (Kisvárda) 06-45-500-951