A leggyakoribb ügykörök online is intézhetők, továbbá a hatósági ügyekben elektronikusan is benyújthatók kérelmek. A lejáró okmányok érvényesek maradnak, így azok cseréjére a veszélyhelyzet megszűnéséig nincs szükség. Az ügyfélszolgálatokon történő személyes megjelenés elkerülésével a megbetegedés kockázata és a járvány további terjedése mérsékelhető.
Tekintettel a veszélyhelyzet elrendelésére, illetve a járvány terjedésének megakadályozása érdekében arra kérik az ügyfeleket, hogy a kormányhivatalok (járási és kerületi hivatalok) ügyfélszolgálatain, valamint a kormányablakokban és okmányirodákban személyes ügyintézésre csak halaszthatatlan esetben jelenjenek meg.
A leggyakoribb 750 ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés (a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy telefonos azonosítással történik), továbbá valamennyi ügyben lehetőség van a kérelem benyújtására ún. e-papír szolgáltatás használatával (a bejelentkezéshez szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges).
A 2020. március 12-t követően lejáró, a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az okmányok megújítására jelenleg nincs szükség, azokat továbbra is használhatják.
- Durucz Gabi -
forrás: kormanyablak.hu