2013. június elsejétől a NYÍRSÉGVÍZ ZRT. Kisvárda és környékének víz-és szennyvízszolgáltatója.
Az elmúlt év nyarán – az ország sok más településéhez hasonlóan – új víziközmű szolgáltató, ezzel együtt egy új szolgáltatási minőség megvalósulásának lehetősége jelent meg Kisvárdán és környékén.
MIÉRT IS TÖRTÉNT MINDEZ?
A válasz ”törvényszerű”: 2011. év végén az országgyűlés elfogadta az új, víziközmű szolgáltatásról szóló törvényt, mely felhasználói egyenértékhez (a fogyasztók számából számított mutató), valamint meghatározott, szabályozott paraméterekhez kötötte a szolgáltatók további működését.
A megye legnagyobb víziközmű szolgáltatója, a NYÍRSÉGVÍZ ZRT. megfelelt valamennyi elvárt feltételnek, szabályozásnak, mérőszámnak. Kézenfekvő megoldásnak bizonyult, hogy a térség önkormányzati testületei a NYÍRSÉGVÍZ –hez való csatlakozást választották.
A Társaság folyamatosan törekszik arra, hogy a szolgáltatási területéhez újonnan csatlakozott falvakban és városokban is azt a minőségi szolgáltatást tudja nyújtani, melynek előnyeit az eredetileg a céget megalapító, vagy a korábban csatlakozott települések felhasználói már megtapasztalhatták.
Természetesen egy integráció nem mindig zajlik problémamentesen. Azonban a szolgáltató munkavállalói – akiket a helyiek jól ismernek, hiszen ők ugyanazok a munkatársak, szakemberek, akik eddig is e területen dolgoztak – mindent megtesznek annak érdekében, hogy a váltás minél zökkenőmentesebb legyen.
Az integráció során azonban előfordulhattak/előfordulhatnak problémák, melyeket a kollégák a felhasználókkal közösen igyekeznek a lehető legrövidebb idő alatt megoldani.
Rövid visszatekintés, mi is történt az elmúlt fél év során az ügyfélkapcsolatok, a vízszolgáltatás és a szennyvízelvezetés – tisztítás terén, néhány szó a ZRT. közeljövőben megvalósítandó terveiről, és további közérdekű információk felhasználóink számára.
Vízmérő leolvasás
A ZRT. a lakosságot először a szerződéskötésekkor átadott szórólapon tájékoztatta a leolvasás, számlázás és díjfizetés rendjéről.
Az első számlákkal megküldött tájékoztatóban további hasznos számlázással kapcsolatos információkra hívta fel a figyelmet.
A leolvasó munkatársak a vízmérőket rendszeresen, félévente leolvassák.
Amennyiben a leolvasó nem tudta leolvasni a vízmérőt, értesítést hagy a levélszekrényben, és az egyeztetett időpontban újra keresi a felhasználót (a leolvasással járó kényelmetlenség elkerülése érdekében a mérőállást kizárólag akkor kell bejelentenie a felhasználónak, ha a mérésben rendellenességet tapasztal, vagy a számlázott átlagtól eltérő mennyiségű fogyasztás miatt átlagmódosítási igénye van).
Számlázás
A részszámlák nem tartalmaznak mérőállást, de azokon minden esetben szerepel a számlázott átlagfogyasztás mértéke, amely átlagfogyasztás az előző szolgáltatótól kapott adatok alapján, vagy a szerződéskötéskor rögzített mennyiség alapján lett kiszámlázva.
Az elszámoló számlán feltüntetett záró mérőálláshoz az elszámoló számlát követően kibocsátott részszámlákon szereplő átlagot hozzáadva egyszerűen kiszámítható, hogy a szolgáltatás díja pontosan mely mérőállásig van kiszámlázva.
A NYÍRSÉGVÍZ ZRT. az első víz-és csatornadíj számlát az előző szolgáltató által kibocsátott végszámlák kiküldéséhez és fizetési határidejéhez igazodva szeptember második hetében postázta, melynek kiegyenlítésére 2 hét fizetési határidőt biztosított.
A Társaság által készített első számla kivételesen 3 havi - június-augusztus időszakban igénybevett - szolgáltatás díját tartalmazta. A számlákban már érvényesítésre került a törvény által előírt rezsicsökkentés is, melynek eredményeképpen jelentkező megtakarítás összege a számlán színes mezőben lett feltüntetve.
A második víz- és csatornadíj számla szerződéskötéskor adott tájékoztatásnak megfelelően, októberben illetve novemberben készült, mely számla már csak kéthavi szolgáltatatás díját tartalmazta.
Ügyfélszolgálat
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályzási Hivatal által jóváhagyott, érvényes Üzletszabályzat (melyben a ZRT. a felhasználók részére nyújtott víziközmű szolgáltatások általános műszaki, kereskedelmi, elszámolási és fizetési szerződési feltételeit rögzítette) a www.nyirsegviz.hu címen elérhető weboldalán megtekinthető, valamint az ügyfélszolgálati és fiókirodákon a felhasználók részére elérhető.
A NYÍRSÉGVÍZ ZRT. üzemeltetése kezdetétől, minden ügyet személyesen, helyben a Kisvárda, Városmajor utca 41. szám alatti irodában, írásban a 4401 Nyíregyháza, Tó utca 5. címen, illetve e-mailben az ugyfel@mail.nyirsegviz.hu címre küldött levélben, telefonon pedig a 06-42/523-600-as számon intézhető. A felhasználói adatok védelme érdekében az ügyintézéshez személyes irat szükséges.
A 2013. június 01. napját megelőző víz- és szennyvízszolgáltatással kapcsolatos észrevétel, és az előző szolgáltató által kibocsátott számlákkal kapcsolatos reklamáció kizárólag a végelszámoló felé (Várda- Víz Kft. V.A. 4402 Nyíregyháza, Pf. 18. címre) küldött levélben tehető meg.
Vízszolgáltatás
A Társaság egyik legfőbb célja, hogy szolgáltatási területén minden felhasználó kiváló minőségű ivóvízhez jusson a nap bármelyik pillanatában. Mindennek érdekében Kisvárdán is első intézkedései között szerepelt a meglévő folyamatok javítása és új, modern eszközök kihelyezése. A NYÍRSÉGVÍZ ZRT. Kelet – Magyarország egyik legfelszereltebb akkreditált laboratóriumával rendelkezik, ezáltal a napi szinten, folyamatosan vett vízminták vizsgálatával – elemzésével is hozzájárul a kiváló minőségű ivóvíz biztosításához.
Hibaelhárítás
A NYÍRSÉGVÍZ ZRT. a hibaelhárítási tevékenységet Kisvárda településen 0-24 órában végzi. A bejelentéseket a 06-42/523-600-as telefonszámon tehetik meg a felhasználók.
A mindenkori diszpécser rögzíti a hibabejelentést, majd továbbítja azt az ügyeletes kollégáknak.
A magas eszközellátottságnak köszönhetően, az üzem területén végzendő hibaelhárítási feladatokat a munkatársak a lehető legkisebb zavar nélkül próbálják megoldani. A Társaság rendelkezésre álló erőforrási lehetővé teszik, hogy az ivóvízellátás állandósága biztosított legyen.
Vészhelyzet esetén a NYÍRSÉGVÍZ ZRT. saját erőből biztosítja a lajtos kocsik, illetve áramszünetek esetében a megfelelő teljesítményű aggregátorok üzembe helyezését.
Beruházások
2013. évben, az integrációt követő nyári hónapokban megkezdődtek a közműveket érintő rekonstrukciós munkálatok. A régi, 4-es út felújítási munkálatai folyamatosan generálták a rekonstrukciós feladatokat, melyeket a ZRT. a város vezetésével szorosan összehangolva oldott meg.
Az ez évi rekonstrukciós feladatok azonban nem csupán a hálózatra, hanem a víztermelő telepekre is kiterjednek. Kisvárda 1-es és 2-es vízművének nyersvíz ellátását jelenleg 13 db. mélyfúrású kút biztosítja. Ezen kutak mindegyikénél mélységi kamerázás történt mindannak érdekében, hogy a társaság munkatársai a kutak szűrőjének állapotáról, a kútfalak kopásának mértékéről pontos ismeretekkel rendelkezzenek. Az így szerzett információk után lesz lehetőség elkészíteni a mélyfúrású kutakat érintő felújítási/rekonstrukciós ütemtervet.
Szennyvízszolgáltatás
Az évközbeni integrációt követően, a ZRT. munkatársai a szennyvíztelepen és a szennyvízhálózaton is elkezdték a rekonstrukciós munkák kivitelezését.
Rekonstrukció
A szennyvíztelepen a régi elavult helyett új gázkazán került beépítésre, mely egy kazánház kialakításával együtt került megvalósításra.
A kisvárdai szennyvízelvezető hálózaton a nagy kamionforgalom miatt a Csillag utcán 2 db., a Széchenyi utcán pedig 4 db. új, nagy teherbírású aknafedőlap és keret került beépítésre.
A régi 4 - es út felújítása során a kivitelező részére biztosítottuk az aknafedőlapokat és kereteket, hogy az aszfaltozás előtt szintbeemelő gyűrűk beépítésével történhessen meg a régi kopott fedőlapok cseréje. Ezen útszakaszok teljes nyomvonalán mosatásra és kamerázásra került a szennyvízcsatorna hálózat.
A Szabolcsvezér utca 37. szám előtt a feltárt szennyvíz csőtörés 25 folyóméter hosszban rekonstrukcióra került NA 300- as KG- PVC cső beépítésével.
Hibaelhárítás
A NYÍRSÉGVÍZ ZRT. a szennyvizes hibaelhárítási tevékenységet Kisvárda városban és a térségében is 0- 24 órában látja el.
A szennyvízdugulásokat és egyéb szennyvízelvezetéssel kapcsolatos hibabejelentéseket a központi diszpécseri szolgálat a 06-42/523-600-as telefonszámon fogadja.
Kisvárdán kívül Ajak, Dombrád, Döge, Fényeslitke, Szabolcsveresmart településeken is a társaság üzemelteti a szennyvízelvezető rendszereket és a szennyvíztisztító telepeket. A hibabejelentéseket ezen településeken is a fentebb említett telefonszámon lehet megtenni.