Tizenkét, oktatói munkája mellett tudományos tevékenységet is végző középiskolai tanár kutatási eredményeit ismerték el a Magyar Tudományos Akadémián. A 18. alkalommal kiosztott Pedagógus Kutatói Pályadíjat Török Ádám főtitkár adta át a humán és társadalomtudományok, a matematika és természettudományok, valamint az élettudományok terén önálló kutatásokat végző tanároknak.
A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógus Kutatói Pályadíjára a legalább öt éve oktató, legalább félállású középiskolai tanárok pályázhatnak olyan tudományos munkával – monográfiával, nagyobb terjedelmű tanulmánnyal, kísérleti eljárási eredménnyel, forráskiadvánnyal stb. – amely tényleges előrelépést jelent egy adott tudományos téma alaposabb feltárásában. A pályamunkákat a tudományterület szempontjából illetékes akadémiai kutatóintézet bírálja el, majd az Akadémiai Kutatóintézetek Tanácsának (AKT) szakbizottságai rangsorolják.
Idén kilencen vehették át az elismerést a humán és társadalomtudományi kutatásaik során elért eredményeikért, egy pedagógus a matematika és természettudományok terén végzett kutatásaiért kapta meg a díjat, ketten pedig az élettudományokban végeztek az értékelők véleménye szerint kimagasló munkát.
Dr. Koncz Gábor (jobbról a második)
Az élettudományok területén dr. Koncz Gábor, a kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium tanára "Cseres-tölgyes erdők lágyszárú növényzet és magkészlet vizsgálata" című dolgozatáért kapta meg a Pedagógus Kutatói Pályadíjat.
Dr. Koncz Gábornak ezúton gratulálunk, további sikereket és eredményeket kívánunk!