Megszakítás
Edit Content

Kincstári, Jogi és Adóosztály

A Kincstári, Jogi és Adóosztály feladatai:

Az osztály tevékenységét a jegyző felügyeli.

A település költségvetésének elkészítésével, a gazdálkodással, a helyi adózással, könyveléssel, nyilvántartással, önkormányzati vagyonnal, lakás- és helyiséggazdálkodással, közbeszerzési eljárás lefolytatásával kapcsolatos feladatok ellátása.

1. A költségvetési, gazdálkodási feladatok:

  • Elkészíti a település éves költségvetési koncepciójának, költségvetésének tervezetét figyelemmel a képviselőtestület gazdasági programjában foglaltakat, valamint az évente elfogadott költségvetési koncepcióra.
  • A költségvetés készítése folyamán a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeinek vezetőivel együttműködve koordinálja az önkormányzati intézmények tervezési munkáit.
  • A jóváhagyott költségvetés irányszámaihoz igazodva gondoskodik az eredményes gazdálkodásról a képviselő-testület, illetve a polgármester intézkedései alapján.
  • Előterjesztés-tervezetet készít a költségvetés módosítására és pótelőirányzat engedélyezésére, a jóváhagyást követően gondoskodik ezek átvezetéséről.
  • Elkészíti az önkormányzat közbeszerzési tervét.
  • Előkészíti a képviselőtestület és az önkormányzat bizottságai elé megtárgyalásra kerülő pénzügyi vonatkozású előterjesztéseket.
  • Gondoskodik a képviselőtestület és a bizottságok döntéseinek végrehajtásáról.
  • Bonyolítja az intézmények finanszírozását, figyelemmel kíséri az előirányzatok alakulását.
  • Gondoskodik az állami támogatások megigényléséről, lehívásáról, azok évközi módosításáról az intézmények, valamint az intézményirányítói feladatot ellátó osztály közreműködésével.
  • Naprakészen követi az önkormányzati számlák alakulását, fizetési kötelezettségeinek teljesítését.
  • Szükség esetén operatív intézkedéseket kezdeményez a pénzügyi tranzakciók lebonyolítása érdekében.
  • A Polgármesteri Hivatal házipénztárában biztosítja a mindenkor szükséges készpénzt.
  • Gondoskodik a szociális célú kifizetések Magyar Államkincstár Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Igazgatóságtól /MÁK/ történő visszaigényléséről, év végi elszámolásáról és visszafizetéséről.
  • Elkészíti a jogszabályon alapuló jelentéseket, statisztikákat és határidőben megküldi az érintettek részére.
    A bérszámfejtéshez szükséges adatokat, okmányokat megküldi a MÁK-nak, ezen belül:
  • havonta változásjelentés a keresőképtelen állományba vett dolgozókról,
  • eseti gyakorisággal az illetményelőleg levonási bizonylatokat.
  • Gondoskodik a bér- és bérjellegű kifizetések fedezetének biztosításáról, bonyolítja ezek kifizetését, elvégzi a házipénztárból a bérjellegű járandóságok számfejtését, kifizetését.
  • Vezeti a bérnyilvántartást, kiállítja a szükséges keresetigazolásokat.
  • Gondoskodik a beérkező számlák alapján azok kiegyenlítéséről, a szerződéses kötelezettségekből eredő átutalások teljesítéséről.
  • A munkáltató által nyújtott lakásépítési kölcsönt átutalja az OTP részére, arról naprakész nyilvántartást vezet és a számlaegyenleg alakulását figyelemmel kíséri.
  • Gondoskodik a munkáltató által nyújtott szociális kölcsön kifizetéséről, arról naprakész nyilvántartást vezet, a számlaegyenleg alakulását figyelemmel kíséri.
  • A közterület-foglalási határozatok alapján nyilvántartja a fizetési kötelezettséget, a hátralékosok jegyzékét megküldi a Polgármesteri Hivatal Lakosságszolgálati Osztályának. A közterület használati díjak befizetéséről számlát állít ki és a hátralékosokat negyedévente felszólítja a befizetésekre,
  • Végzi a szigorú számadású nyomtatványok kezelését, megfelelő nyilvántartását
  • Készpénzellátmányt biztosít az erre feljogosított köztisztviselők részére, s a felhasználásról elvégzi az elszámoltatásukat.
  • Intézi a családi pótlék igénybejelentésével kapcsolatos ügyeket.
  • Közreműködik a cél- és címzett támogatással kapcsolatos pályázatok előkészítésében, elvégzi az elnyert pályázati összeg lekérését, majd közreműködik a megvalósított beruházás aktiválásában az érintett osztállyal, vagy intézménnyel. A pénzügyi felhasználás alakulását folyamatosan nyilvántartja és annak alakulásáról a polgármestert rendszeresen tájékoztatja.
  • Az évközi- és éves beruházási statisztikai jelentést elkészíti.
  • Előkészíti a felhalmozási célú hitelfelvételi kérelmet, a felvett hitelek visszafizetéséről nyilvántartást vezet.
 

2. Könyveléssel, nyilvántartással kapcsolatos feladatok:

  • Végzi a Polgármesteri Hivatal pénzforgalmával kapcsolatos valamennyi tranzakció számítógépes könyvelését, kontírozását.
  • Költségnemenként és szakfeladatonként pontos könyvelési információt biztosít hetente a hivatali vezetés részére.
  • Végzi a központi költségvetési hozzájárulás könyvelését, az önkormányzati hatáskörbe tartozó ügyletek pénzforgalmához kapcsolódó befizetések és kifizetések rögzítését.
  • Az intézmények által beküldött havi információs jelentéseket összesíti és elvégzi az önkormányzati szintű információs jelentés megküldését a MÁK részére.
  • Gondoskodik az ÁFA bevallásáról, az önellenőrzésről, elkészíti a havi szintű ÁFA bevallást. A Nemzeti Adó és Vámhivatallal tartja a kapcsolatot, különböző bevallásokat és igazolásokat elektronikus úton bekér és kér a hivataltól.
  • A szennyvíz-érdekeltségi hozzájárulásról igazolást állít ki az ügyfelek részére,
  • Figyelemmel kíséri az adójogszabályok /helyi adók, központi adónemek/ változásait és azoknak az önkormányzatot érintő végrehajtására a tisztségviselőktől intézkedést kezdeményez.
  • Az intézményi beszámolókat összesíti, az egyezőségeket ellenőrzi, az önkormányzati szintű féléves, illetve éves beszámolót megküldi a MÁK részére.
  • Végzi a közműfejlesztési hozzájárulások igénylését a MÁK-tól és az ügyfelek részére történő továbbítását,
  • Gondoskodik a számlák összeszereléséről, a szerződés, megállapodás, utalványrendelet banki terhelési értesítő alapján.
  • Figyelemmel kíséri a függő bevételeket és függő kiadásokat, azok rendezésére intézkedést kezdeményez.
  • Pénzügyi vonatkozásban közreműködik a beruházások előkészítésében és a számlák utalásában a pénzügyi kifizetésekről analitikát vezet.
  • Az önkormányzatot illető követelések behajtására és a behajthatatlan követelések rendezésére intézkedést kezdeményez.
  • A hatályos szerződések és megállapodások alapján határidőre elkészíti és az érdekeltnek megküldi a számlákat, illetve gondoskodik az önkormányzatot terhelő számlák határidős kiegyenlítéséről. Akadály esetén soron kívüli jelzéssel él a polgármester felé.
  • Az önkormányzatot terhelő hosszú- és rövid lejáratú hitelek határidőben történő törlesztését előkészíti, akadály esetén soron kívüli jelzéssel él a polgármester felé.
  • A Polgármesteri Hivatal Önkormányzati és Intézményirányító Osztályával közösen végzi a leltározási, selejtezési feladatokat.

3. Revizori feladatok ellátása körében:

  • Valamennyi önkormányzati intézmény és költségvetési szerv pénzügyi, gazdasági tevékenységét ellenőrzi a Többcélú Kistérségi Társulás, valamint az Önkormányzati és Intézményirányító Osztály közreműködésével.
  • Elkészíti az önkormányzati intézmények ellenőrzési tervezetét, vizsgálati program-tervezetét.
  • Javaslatot tesz a vizsgálat megállapításai alapján a megteendő intézkedésekre.
  • Szükség szerint utóvizsgálatot tart az ellenőrzött egységeknél.
  • Gondoskodik a költségvetési szervek működését meghatározó jogszabályok helyi alkalmazásáról, érvényesítéséről és ezekre felhívja az illetékesek figyelmét.
  • Nyilvántartja, feldolgozza és elemzi az ellenőrizendő intézmények feladatmutatóit.
  • Kapcsolatot tart a belső ellenőrrel és közreműködik a belső ellenőrzési szabályzat elkészítésében.
  • Rendszeresen figyelemmel kíséri a költségvetési tervezés, gazdálkodás, beszámolás, könyvvezetés, adatszolgáltatási kötelezettség tárgykörében hatályos jogszabályok végrehajtását;

4. Egyéb feladatok:

  • Gondoskodik az egyes szociális ellátások illetékesek részére történő utalásáról a Lakosságszolgálati Osztálytól kapott jegyzék alapján.
  • Végzi a szennyvíz-hozzájárulás analitikus nyilvántartását, könyvelését, gondoskodik a behajtásról.
  • Végzi a közműfejlesztési hozzájárulás évenkénti elszá-molását, jóváírását, gondoskodik a közműfejlesztési hitel nyilvántartásáról, időbeni utalásáról.
  • Végzi az utólagos közmű-rákötések nyilvántartását /ivóvíz, szennyvíz, gáz/, gondoskodik a visszaigénylésről és a kedvezmény visszautalásáról.
  • A cél- és címzett, valamint a központosított előirányzatok igénybevételére irányuló pályázatok előkészítése, összehangolása, felterjesztése. Sikeres pályázat esetén annak megvalósításában az érintett osztállyal, intézménnyel együttműködik.
  • Ellátja a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörbe tartozó szennyvízelhelyezéshez kapcsolódó talajterhelési díjjal kapcsolatos adóztatási feladatokat.
  • Ellátja a lakás- és helységgazdálkodással kapcsolatos pénzügyi, előírási, számlázási feladatokat.
  • Ellátja az önkormányzat, valamint a Polgármesteri Hivatal közbeszerzési eljárás lefolytatásával kapcsolatos feladatokat.
  • Közreműködik az Európai Uniós és más pályázatok előkészítésében, a hazai és nemzetközi támogatási források igénylésében, pénzügyi elszámolásában.
  • Működteti a Polgármesteri Hivatal házi pénztárát, ellátja a napi pénzkezelési teendőket.
  • A jegyző megkeresésére ingatlanforgalmi értékbecslést készít adás-vételhez, vagyonleltárhoz.

5. Helyi adózással kapcsolatos feladatok:

  • A helyi adókról szóló törvény és az önkormányzati képviselő-testület rendelete alapján végzi a kivetéssel, a bevallások alapján történő adó megállapításával, adókönyveléssel, nyilvántartással, adóbehajtással kapcsolatos feladatokat.
  • Figyelemmel kíséri az adószámlák egyenlegét, a számlapénz felhasználását.
  • Az adószámlákra befolyt bevételt havonta jogcímenként átutalja, az átfutó tételeket rendezi.
  • Számítógépes adókönyveléssel nyilvántartja az adózási kötelezettséget, valamint annak teljesítését adóalanyonként, adónemenként.
  • Gondoskodik a változások /törlés, pótelőírás/ átvezetéséről.
  • Az idegen helyről behajtásra kimutatott tartozásokat nyilvántartja, biztosítja annak behajtását.
  • Vezeti az adók módjára behajtandó szabálysértési bírságok nyilvántartását, az átutalt bírságot a határozatokra rávezeti, havonta visszaigazolást készít a kiszabó hatóságnak.
  • Évente törzsadat karbantartást végez az adatállományban, rendezi a törzsszámlákat a MÁK által elkészített kimutatás alapján.
  • Az adópótlék-mentes befizetési határidőben felhívásokat tesz közzé, és befizetési csekket küld az adózóknak, a határidő lejárta után értesíti a tartozásokról.
  • A hagyatéki eljárási ügyekben és más megkeresésekre helyszíni ellenőrzés alapján adó- és értékbizonyítványt készít, azt nyilvántartásba veszi.
  • Az ingatlan-nyilvántartásban átvezeti a tulajdonos változást a telekkönyvi értesítés alapján.
  • Az újonnan épült lakásokat nyilvántartásba veszi a Lakosságszolgálati Osztály által kiadott használatbavételi engedély alapján.
  • Az adófelügyelőség megkeresésére környezettanulmányt készít, jegyzőkönyvet vesz fel.
  • A rendőrség részére vagyoni igazolást ad ki.
  • A bíróság részére költségmentességi nyilatkozatokat záradékol.
  • Az illeték részletfizetési és méltányossági ügyekben környezettanulmányt készít, melyet az Illetékhivatalhoz továbbít.
  • Hitelesíti az idegenforgalmi adóalap megállapításához szükséges vendégkönyvet.

6. Az önkormányzati vagyonnal, lakás- és helyiséggazdálkodással kapcsolatos feladatok:

  • Előkészíti az önkormányzati törzsvagyon és vállalkozói vagyon működtetésével, hasznosításával kapcsolatos döntéseket.
  • Előkészíti a vagyongazdálkodás körébe tartozó vagyonügyleteket, elkészíti a szerződéstervezeteket és gondoskodik az abban foglaltak teljesítéséről, ellátja az ezzel összefüggő szervezési- és jogi feladatokat.
  • Lakás- és helyiséggazdálkodás ellátása során elkészíti a bérbeadásra, lakbérekre, lakáscélú támogatásokra vonatkozó rendelet-tervezetet és a rendeletek alapján döntésre előkészíti az ügyeket a Jogi, Ügyrendi és Fejlesztési Bizottság elé.
  • Ellátja a lakásgazdálkodással, helyiséggazdálkodással kapcsolatos ügyek jogi előkészítését, bonyolítását.
  • Gondoskodik az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal által fenntartott épületek vagyonvédelméről és tűzvédelméről, az ezzel összefüggő biztosítások megkötéséről.
  • Részt vesz a beruházások műszaki, pénzügyi tartalmú szakmai előkészítésében, folyamatosan figyelemmel kíséri annak megvalósítását.
  • Ellátja a lakás- és helyiséggazdálkodással kapcsolatos műszaki tartalmú előkészítői és ellenőrzési feladatot.
  • Gyakorolja az egyéb bérbeadói jogosítványokat.
    Döntésre előkészíti:
  • az önkormányzati bérlakások hasznosításával összefüggő pályázati kiírást, a beadott pályázatok elbírálását, a bérlő kijelölését,
  • az önkormányzati kamatmentes kölcsön iránti kérelmeket.
  • az önkormányzati lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek hasznosításával összefüggő pályázati kiírást, a beadott pályázatok elbírálását, a bérlő kijelölését.
  • az eljárás nélküli bérlőkijelölést,
  • a helyiségbérleti díj csökkentésére irányuló kérelmeket,
  • önkormányzati bérlakásra történő tartási szerződéshez való hozzájárulást,
  • a nem lakás céljára szolgáló helyiségbe történő befogadáshoz, illetve a bérleti jog átruházásához hozzájárulás,
  • az önkormányzat által értékesített bérlakásra bejegyzett elidegenítési és terhelési tilalom törléséhez a vételár engedmény befizetése esetén történő hozzájárulásra vonatkozó kérelmet,
  • a szükséglakás és komfort nélküli lakás iránti kérelem elbírálását,
  • a lakásbérleti jogviszony közös megegyezéssel történő megszüntetéséhez történő hozzájárulást.
  • Összehangolja, koordinálja az önkormányzati lakás- és helyiséggazdálkodással kapcsolatos kezelői, karbantartási, felújítási feladatokat a Kisvárdai Szolgáltató Szervezet bevonásával.
  • Gondoskodik az önkormányzati tulajdonban lévő belterületi és zártkerti ingatlanok hasznosításáról /értékesítés, bérbeadás/.
  • Ellátja a lakás- és helységgazdálkodással kapcsolatos kintlévőségek behajtását.
  • Nyilvántartja az önkormányzat vagyonát, annak változásait és értékét.
  • Előkészíti az önkormányzat beruházásait, folyamatában végig kíséri a megvalósítást, és elvégzi mindazon feladatokat, melyet e tevékenységgel összefüggésben a jogszabályok előírnak.

Telefonkönyv

Telefonkönyv

Osztályok

E-ügyintézés

E-ügyintézés

Ügyfélfogadás

Hétfő: 8:00 – 12:00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8:00 – 12:00, 13:00-16:30 óráig
Csütörtök: nincs ügyfélfogadás
Péntek: 8:00 – 10:00 óráig

Közadatkereső    |    Adatvédelem     |     Impresszum